FB-RSS feed for Kiss BalázsFB-RSS feed for Kiss Balázs |
A Nemzeti alaptanterv módosítása nagy vitát váltott ki, a kritikusoknak az sem tetszik, hogy hangsúlyos része lesz a tananyagnak a Trianon-trauma és a határokon túl élő magyarsággal való összetartozás. A PestiSrácok.hu-nak nyilatkozó magyar-történelem szakos tanár, Tamáska-Varga Ákos nem foglalkozik a hisztériakeltéssel, örömmel fogadja a változásokat, az egri egyetem pedagógiai karának dékánja, Kovácsné Dr. Nagy Emese, pedig úgy véli, az interneten és a sajtóban fellángoló tiltakozás, nem a pedagógus társadalom véleményét tükrözi.Ahogy portálunk már beszámolt róla, hogy a Magyar Tanárok Egyesülete és a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete tiltakozási hullámot indított. "Nem tanítok fasiszta írót" típusú felirattal pózoló tanárok képei jelentek meg a közösségi oldalakon. Így tiltakoznak az erdélyi gróf műveinek oktatása ellen. Wass Alberttel viszont melléfogtak, hiszen a magyar földről menekülni kényszerülő szerző regényei már rengeteg emberhez eljutottak. Magával ragadó, ám könnyen érthető és befogadható stílusából fakadóan hatalmas az olvasótábora. Ez a népes közönség most nem tűri szótlanul, hogy kedvencüket kiszorítsák a jövő tankönyveiből. Több szülő annak adott hangot a különböző internetes fórumokon, hogy nem szeretné, ha olyan emberek formálnák gyermekei gondolkodását, akik Wass Albert ellen hergelik a társadalmat. Zajlik a világhálón a kultúrharc, amelybe beszálltak szülők, hétköznapi emberek is. Hangos kisebbségA pedagógus társadalmat is megosztja a kérdés, többen elhatárolódnak a PDSZ és a Magyar Tanárok Egyesülete által elindított akcióktól. Közéjük tartozik Tamáska-Varga Ákos, magyar-történelem szakos tanár is, aki üdvözli a NAT módosításait és úgy véli, már az óvodai nevelés során is célszerű lenne Wass Albert meséivel megismertetni a csöppségeket.
-hangsúlyozta hírportálunknak a miskolci Szalay Sámuel Református Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola pedagógusa. Elhallgatott szerzőkA PestiSrácok.hu-nak nyilatkozó, évtizedek óta a tanári pályán lévő Tamáska-Varga Ákos kifejtette, ő még a múlt rendszerben szerzett diplomát akkoriban, amikor számos jeles magyar alkotót tudatosan kihagytak a főiskolai jegyzetekből is.
– tette hozzá. Nem szabad meghátrálniTamáska-Varga Ákos szerint a trianoni trauma ott lapul feldolgozatlanul a kollektív tudatalattinkban.
– érvelt a pedagógus. Az egri Eszterházy Károly Egyetem Pedagógiai Karának dékánja, Kovácsné Dr. habil. Nagy Emese is úgy véli, a módosított alaptanterv körül kibontakozó tiltakozási hullám nem a pedagógus társadalom véleményét tükrözi. A szakember szerint, a szakszervezet és a Magyar Tanárok Egyesülete által megfogalmazott kritikákkal nem biztos, hogy az irodalomtanárok többsége is egyetért. Nagy Emese szerint akkor lenne hiteles képünk arról, mit gondolnak a tanárok a változásokról, ha a kormány maga készítene felmérést ezügyben, mert a szóban forgó érdekképviseleti szervek véleménye nem reprezentatív.
sorolta tapasztalatait az egri egyetem pedagógiai karának dékánja a PestiSrácok.hu-nak. Nagy Emese azt is kifejtette, nem tartja indokoltnak, hogy néhány pedagógus az interneten kampányol Wass Albert munkásságának oktatása ellen, hiszen létezik tanári szabadság. Ami a tantervben helyett kap, azzal természetesen foglalkozni kell majd az órán, ám a kötelező anyag leadása mellett, minden magyar szakos pedagógus maga dönti el, milyen keretezésben adja át az ismereteket, hogyan készteti gondolkodásra diákjait – tette hozzá a lapunknak nyilatkozó szakember. Vezető kép: amikor a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) még nem fasisztázással fárasztotta a közéletet, hanem a diákok és tanárok védelmében szervezett tüntetést 2007-ben, a Demszky Gábor-féle budapesti városvezetés és a BKK-elnök Draskovics Tibor államreform-miniszter által erőltetett iskolabezárások ellen – MTI Fotó: Földi Imre |
You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at partizaninfo@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription. |