2020. március 23., hétfő

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Ahol van miből, ott lesz is miből.

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Ahol van miből, ott lesz is miből.

Monday 23 March 2020 01:17 PM UTC+00

Soha nem látott méretű mentőcsomagról dönthet ma a német kormány, a cél az, hogy a sok százmilliárd euróval megakadályozzák a német gazdaság összeomlását, írja a Handelsblatt.

Minden eszközt igénybe veszünk, ami rendelkezésünkre áll,

mondta a csomagról előzetesen Olaf Scholz, német alkancellár.

1. Stabilitási alap a nagyvállalatoknak

A német kormány egy védőernyő felállítását tervezi, egy alap formájában (Wirtschaftsstabilisierungsfonds, WSF), amely 400 milliárd euróval garantálná a német vállalatok fennálló adósságát. Az állami garancián túl további 100 milliárd euró állna rendelkezésre vállalati tulajdonrészek állami megvásárlására, a válság elmúltával az állami tulajdonrészeket újra privatizálnák. Az egyelőre nem dőlt el, hogy a mely vállalatokat vonnák a védőernyő alá.

A logika a védőernyő mögött az, hogy a következő időszakban, amikor a vállalatoknak alig lesz bevétele, a hitelezők részéről felmerülhet, hogy az adósok fizetésképtelenné válnak, az állami garancia azonban biztosítja, hogy a meglévő hiteleken túl a vállalatok további forrásokhoz jussanak.

A válságban leginkább érintett szektorok az utazásszervezők és a légitársaságok, utóbbiak közül a legnagyobb a Lufthansa. A német gazdasági miniszter, Peter Altmaier kijelentette,

A német kormány megakadályozza, a német vállalatok kiárusítását.

A németek aggódnak amiatt, hogy a vállalataik külföldi konszernek, például kínai állami nagyvállalatok érdekkörébe kerülnek. Az erre a célra rendelkezésre álló 100 milliárd euróból az állam német vállalatok résztulajdonosává válik, lényegében államosításról van szó, amely azonban a tervek szerint átmeneti állapot lesz. A 2008-as gazdasági válságot követően a német állam többek között bankokban szerzett tulajdonrészt, a Commerzbankban például még mindig tulajdonos. Az állami tulajdon korlátozásokkal is járhat majd az érintett vállalatoknál, például a cégvezetők javadalmazására vagy az osztalékfizetésre vonatkozóan.

2. Pénzügyi segítség az egészségügynek

Több milliárd eurós segítséget nyújtana a német kormány a kórházaknak. Egy szombatom megjelent javaslat szerint a klinikák 7,8 milliárd eurós segítséget kapnának. Az állam abban is támogatná a kórházakat, hogy újabb intenzív fekvőbeteg ellátásra alkalmas helyeket hozzanak létre, amelyeket lélegeztetőgépekkel is ellátnának, ehhez a kormány ágyanként 50 ezer eurós támogatást adna.

3. Azonnali támogatás a kkv-knak, egyéni vállalkozóknak

50 milliárd euróval támogatná a német kormány ezt a csoportot, ez az intézkedés azonnali támogatást jelent, nem hitelt, és minden gazdasági szegmenst érint. A legfeljebb 5 alkalmazottat foglalkoztató vállalkozások egyszeri 9 000 eurót kapnának 3 hónapra, a legfeljebb 10 főt foglalkoztatók pedig legfeljebb 15 000 eurót.

4. Hitel a kisvállalkozásoknak

Itt többek között a szabadúszókra gondoltak, akik tömegesen veszíthetik el az állásukat a következő időszakban, szakmai szervezetek akár több mint 1 millió munkanélkülivel számolnak csak ebben a szegmensben. A részletek kidolgozása még folyamatban van.

5. Könnyített hozzáférés az alapellátáshoz

Az államilag finanszírozott szociális ellátáshoz (Hartz-IV) a korábinál könnyebb lesz a hozzáférése a rászorulóknak, a kérelmezők vagyoni helyzetét április 1-től nem vizsgálják. A német kormány 1,2 millió további Hartz-IV-kérelmezővel számol a koronavírus-járvány miatt.

6. Védelem a bérlőknek

A bérlőket 6 hónapig megilleti a védelem a felmondás alól, ha nem fizetik a bérleti díjat, a kormánypártok nem akarják, hogy bárkinek is el kelljen hagynia az otthonát a koronavírus gazdasági hatásai miatt. A jelenlegi szabályok szerint 2 havi elmaradt lakbér miatt felmondhatja a főbérlő a bérleti szerződést.

Címlapkép: Clemens Bilan - Pool/Getty Images

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: CDC "járványügyi" és egészségügy hivatal = usraeli katonai ipari komplexum bábjai, árnyékállam vagy háttérállam részeként ahol lehet betartottak Trumpnak. Felelőtlen barmo

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Tisztelt felhasználónk!

Az Ön által keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük, lépjen be az alábbi űrlapon:

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Január - februárban már itt lehetett a betegség.

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Január - februárban már itt lehetett a betegség.

Sunday 22 March 2020 09:44 PM UTC+00

Igen valószínű, hogy nagyon sokan már túlestek a koronavírus-fertőzésen tünetek nélkül vagy enyhe lefolyással, ám az óvintézkedéseket ezzel együtt is nagyon komolyan kell venni, mert a járvány terjedését csak ezzel lehet lassítani és az egészségügy kapacitásait kímélni – erről Ócsai Lajos, az egykori ÁNTSZ korábbi járványügyi főosztályvezetője beszélt a Magyar Nemzetnek.

A szakembert azután kérdeztük, hogy Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a kormányülést követően úgy fogalmazott: Magyarország a kevésbé fertőzött országok közé tartozik, köszönhetően annak, hogy a járvány megfékezése érdekében a kormány már akkor meghozta a szükséges intézkedéseket, amikor még csak harminc betegnél mutatták ki a koronavírus-fertőzöttséget, míg másutt ez csak félezer betegnél történt meg. Hozzátette: mindenki találgatja, mekkora a látencia, ez akár tíz-tizenötszörös is lehet, vagyis a valós megbetegedések nagyságrendje akár százezres is lehet.

Sokan már túl lehetnek rajta

Szükségpingpongasztalon pattog a labda. Nemcsak a fiataloknak, az időseknek is ajánlott otthon maradni (képünk illusztráció)
Fotó: MTI/Bruzák Noémi

Ócsai Lajos megerősítette: nagy valószínűséggel igaz, hogy az ismert eseteknél lényegesen több ember fertőződött meg már a koronavírussal, és az, amit a statisztikákban látunk, csak a jéghegy csúcsa. A Johns Hopkins Egyetem kutatása szerint legkevesebb öt nap a fertőzés lappangási ideje, de van, akinél 11 nap után jelentkeznek az első tünetek. Emiatt tartják indokoltnak a 14 napos karantént. De hogy a vírus végig fertőzőképes-e vagy csak akkor, amikor tünetek vannak, még mindig nem tudják biztosan, ezért sem mindegy, betartják-e az emberek a kérést, hogy maradjanak otthon.

– Ha enyhék is valakinél a tünetek vagy egyáltalán nincsenek is, a fertőzést tovább tudja adni, veszélyeztetve olyanokat, akiknek lehet, hogy nem lesz ilyen szerencséjük. Ezért is komoly probléma például a Budapestről a vidéki kistelepülések felé megindult áradat, mert sok helyütt magas az idős helyi lakosok aránya, akik fokozottan ki vannak téve annak, hogy náluk súlyos következményekkel járhat a fertőzés – figyelmeztetett a járványügyi szakember.

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Nekünk nincs ellenzékünk. Azok ott mind ellenség, a magyarok gyilkosai! #statáriumot

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Hiába beszéltek az ellenzéki frakcióvezetők az összefogás fontosságáról az Országgyűlésben, a szavazásnál mégsem támogatták a koronavírus megfékezése érdekében hozott kormányzati lépéseket. Ezzel veszélybe sodorták hazánk hatékony védekezését, mivel a rendkívüli jogrend alatt született döntések közül többnek is lejár a hatálya – a házszabály rendelkezései alapján – leghamarabb március 31-én tartandó következő szavazásig. Az ellenzéki pártok mai döntésükkel végérvényesen kinyilvánították, hogy még ebben a rendkívüli helyzetben sem hajlandóak a nemzeti konszenzus megteremtésére - írja Deák Dániel, a XXI. Század Intézet munkatársa gyorselemzésében. 

Március 11-én rendkívüli jogrendet, veszélyhelyzetet hirdetett a kormány az ország teljes területére a koronavírus-járvány miatt. A veszélyhelyzet kihirdetésére azért volt szükség, mert az ekkor életbe lépő különleges jogrend biztosítja a járvány elleni védekezéshez szükséges gyors és rendkívüli intézkedések azonnali végrehajtását a kormány számára. Ennek a rendkívüli jogrendnek volt köszönhető, hogy a kormány számos olyan intézkedést meg tudott hozni, amellyel lassítani lehetett a járvány terjedését Magyarországon, illetve felkészítették az egészségügyi ellátórendszert és a különböző hatóságokat a fokozódó krízishelyzetre.

Az Alaptörvény szerint e szabályok elsődlegesen 15 napig maradnak életben, de amennyiben a helyzet megkívánja, meghosszabbítják ezen kihirdetett állapotot. Ehhez azonban már az Országgyűlés felhatalmazása szükséges. A kormány most azt kérte, hogy a hatékony védekezés érdekében a parlament térjen el a házszabálytól és amint csak lehet, szavazzon az úgynevezett „felhatalmazási" vagy „koronavírus"-törvényjavaslatról. Az ellenzéki képviselők azonban sem a házszabálytól való eltérést, sem magát a törvényt nem támogatták.

Érthetetlen az ellenzék magatartása.

Budapest, 2020. március 23. Orbán Viktor miniszterelnök (középen, j) napirend előtt felszólal az Országgyűlés plenáris ülésén 2020. március 23-án. A politikai viták, széthúzás helyett elérkezett az összefogás ideje - mondta Orbán Viktor miniszterelnök a koronavírus-járvány kapcsán. MTI/Kovács TamásForrás: MTI/Kovács Tamás

Az Alaptörvény és maga a törvényjavaslat világos korlátozásokat tartalmaz a kormány esetleges túlhatalmával szemben, így az Alkotmánybíróságnak és magának az Országgyűlésnek is van lehetősége mindenféle túlkapással szemben fellépnie.

Ráadásul a különleges jogrend kizárólag a járvány elleni védekezéssel kapcsolatos döntésekre vonatkozik, és annak vége a járványhelyzet elmúlása, ami egy ma még nem megjósolható, de a jövőben egy mindenki számára könnyen belátható, objektív időpont lesz. Mivel Európában senki sem tudja jelenleg megmondani, hogy mikor lesz vége a járványnak, ráadásul azt sem, hogy az Országgyűlés döntésképes lesz-e a járvány tetőpontján, jelen helyzetben nem érdemes végső határidőt szabni.

Európában példanélküli ez az ellenzéki magatartás, még ebben a rendkívüli módon nehéz időszakban sem hajlandóak a nemzeti konszenzusra törekedni.

Fontos ugyanakkor, hogy a kormánytöbbség házszabálytól eltérés nélkül, tehát az ellenzék támogatása hiányában is képes lesz nyolc nap múlva elfogadni a felhatalmazási törvényt, így az ellenzék ugyan most időt húzott, de nem tudja megakasztani a kormány fellépését a koronavírus-járvánnyal szemben.

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Segíteni kell a munkájukat vesztő embereken, sőt azokon is akiknek nem is volt... új fontossági sorrendű gazdasági rend, embert a profit helyébe

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

(Az Ekonomi a G7 véleményrovata.)

A koronavírus-járvány elleni harc első frontjában az egészségügyi dolgozók harcolnak. Ez a harc kemény lesz, és még hosszú hónapokig tarthat. Ezzel párhuzamosan azonban meg kell nyitni a második frontot is, amely a magyar gazdaság életben tartásáról szól.

A magyar gazdaság rég nem látott, mély válságba került. A vírus, illetve a terjedés megállítása érdekében hozott lépések Európa és a világ gazdaságának hirtelen leállásával fenyegetnek. Többen megkérdeztek, hogy az én meglátásom szerint milyen lépések szolgálnák a legjobban azt, hogy Magyarországon megálljon zuhanás, és az ország minél gyorsabban kilábalás útjára lépjen.

Örülnék, ha ebben a kérdésben nyilvános vita indulna a G7 felületén, hogy ezzel is hozzá tudjunk járulni a válság minél sikeresebb kezeléséhez.

Rövid távon tüzet kell oldani, hosszabb időtávon viszont már nagyon fontosak a részletek. A következő problémákra mindenképpen kell valamilyen választ adni:

1. Fenn kell tartani a nemzetközi áruforgalmat, közúton és vasúton egyaránt

Ehhez mindenképpen szükség van európai szintű koordinációra, határokon átnyúló egyeztetésre. Akár az oda- és vissza fuvarok összehangolását segítő fórumot is létre kellene hozni. (Erre azért van szükség, a mostani helyzetben nagyon nehéz egyirányú, félfuvarokat elintézni.) Ez létfontosságú a termelőképesség fenntartásához. Ha ezt nem sikerül megoldani rövid időn belül, akkor mélyebb lesz a visszaesés.

2. Meg kell hosszabbítani a munkanélküli ellátás időtartamát

A jelenleg igen rövid munkanélküli ellátás meghosszabbításának keresletélénkítő hatása is lenne, és a munkavállalók biztonságérzetét is növelné.

A gazdaságélénkítés más formáival szemben azonban szkeptikus vagyok, erre nincsen még víruskonform módszer. Ilyen felvetés a közvetlen jövedelemtranszfer a vállalatok és a háztartások felé, különösen a turizmusban és a vendéglátásban. Az élénkítés segít a túlélésben, de az erősen kétséges, hogy valóban hasznos hatású keresletet teremtene. (Akkor jó a keresletélénkítés, ha multiplikátoros hatása van, például ha beruházásokat ösztönöz, vagy a lakosság tartós fogyasztási cikkeket vesz.) Most a válság miatt fölös kapacitások keletkeztek, mindenki fél, tartalékol, nem fogyaszt. Ha a vállalatok jó része veszteséges, akkor a sok kiosztott jövedelemtranszfer gyakorlatilag feneketlen kútba dobott pénz lesz.

3. A hiteltörlesztési moratóriumot feltételekhez kell kötni, hogy elkerüljük a visszaéléseket

Önmagában a hitelmoratórium bevezetése helyes lépés, hiszen az alternatívája, a halasztásra adott állami garancia veszélyes (sok személyes találkozót igényel) és nehézkes (az ilyenkor szükséges értékelést is nagyon nehezen tudnák megoldani a bankok, ami növelné a vállalatok leállásának kockázatát). Ugyanakkor nem véletlen az, hogy a legtöbb ország inkább a garanciát választja, hisz azt lehet szelektíven alkalmazni, akár úgy is, hogy akkor lép életbe (akár automatikusan), ha a vállalt kéri, és vállal bizonyos korlátozásokat. Ezekkel a lépésekkel rövid távon nem kell a bankoknak céltartalékolni, de előbb vagy utóbb a gazdasági visszaesés miatt ez elkerülhetetlen lesz. A bankrendszer lebénulását fontos lenne elkerülni.

Ugyanakkor a moratórium esetében is fontos, hogy megköveteljék a vállalatoktól azt, amit egy garanciavállalásnál is meg kellene. Melyek ezek?

  • amelyik vállalat él a hitelvisszafizetés halasztásának lehetőségével, ne fizethessen vissza tulajdonosi kölcsönt sem (azt alárendelté kell alakítani, vagyis csak a moratórium lejárta után lehet hozzányúlni),
  • és ugyanígy ne fizethessenek ezek a cégek osztalékot vagy osztalékelőleget sem.

A cél az, hogy megakadályozzuk a „fogd, amit lehet és fuss" magatartást, vagyis a nagy csődöt. Ennek vannak rossz értelemben vett hagyományai Magyarországon. Most valószínű, hogy erős lesz a szelekció, és nagyszámú cég megy csődbe. Üzleti szempontból ez egy negatív kockázati esemény – de elsősorban a vállalkozó kockázata. Első lépésben nem az egyedi vállalatokat vagy vállalkozókat kell óvni, hanem a társadalmat és a nemzetgazdaságot. Később lehet iparpolitikát, szektorpolitikát, vagy a méretektől függő támogatási rendszert csinálni, de most a szabadesést kell megállítani.

4. Ellen kell állni a multinacionális cégek (akár) politikai közvetítéssel megjelenő lobbizásának, a potenciális zsarolásnak

Külföldi cégek ne kaphassanak több támogatást, mint amit a saját hazájában (központjukban) is megkapnak. Ha az itthoni a termelése vagy foglalkoztatása nagyobb mértékben csökken, mint a vállalat egészében, akkor ne kaphasson támogatást. (2009-ben például a magyar leányvállalatok visszaesése sok esetben jóval meghaladta az adott cég átlagát, vagy az anyavállalatét, ami hozzájárult az itthoni recesszió mélyüléséhez.) Ne mi legyünk a biztonsági szelep, ahol a feszültségeket levezetik. A várható világgazdasági átrendeződésben a jövőben felértékelődik a közeli, és különösen az olcsóbb európai termelési lehetőség. A külföldi cégek ezért nem fognak elmenni, de ha mégis, akkor ez támogatással is bekövetkezne.

5. Adókedvezményekkel kellene óvni a foglakoztatást,

vagy legalább azt, hogy a vállalatok meg tudják tartani a leginkább szakképzett kulcsemberekeiket. Sok esetben nem lehet majd elkerülni a tömeges leépítéseket, hiszen újabb sokkok jönnek, több ágazatra kiterjedhet a kereslethiány. Sőt, olyan iparágakban is be kell zárni cégeket, ahol ugyan lenne kereslet, de beszállítási problémák alakulnak ki. A hitelmoratóriumból nem jutnak készpénzhez a cégek, maximum lassabban fogy el a tartalék.

Ezért valahogyan enyhíteni kell a foglalkoztatás közterheit. Ha a cég vállalja munka nélkül a foglalkoztatás fenntartását, akkor engedjük meg, hogy adó és járulék nélkül fizesse ki a bér felét. (Esetleg úgy, hogy öt évre elhatárolhatja és évente 20 százalékot leírhat majd az adójából.) Ez hatékonyabb lehet, mint a politikailag talán jól hangzó osztogatás.

6. Ne a gyenge vállalatokat tartsuk életben, hanem az erőseket

Ha mégis szükségessé válik, hogy állam közvetlenül beavatkozzon néhány iparágba, akkor ezt szelektíven kellene megtenni. Azért, mert

  • az erősebbek támogatása nagyobb hatékonyságot és fokozottabb növekedést eredményezhet, viszont
  • a gyengék támogatása fékezi az erőseket: piacot és növekedési lehetőséget vesz el tőlük, miközben a magasabb terhek rájuk hárulnak (hiszen csak ott lehet adóztatni, ahol van mit).

Éppen ezért a támogatáshoz – a gyengék kiszűréséhez – lehetne kritériumokat adni. A következő lehetőségeket lehetne itt végiggondolni.*Ezeket a kritériumokat a korábbi évek leadott pénzügyi jelentései alapján automatikusan lehet számítani. 

  • Az elmúlt évek növekedési minimumüteme nem lehet negatív, de inkább a GDP növekedési üteme felett kellene lennie. Aki konjunktúrában nem tud növekedni, annak most is nehéz dolga lesz.
  • Az árbevétel arányos eredmény legyen nagyobb, mint az iparági átlag 80 százaléka.
  • A bérek szintje legyen nagyobb, mint az iparági átlag 80 százaléka.
  • A termelékenység legyen nagyobb, mint a tulajdonos hovatartozása szerinti iparági átlag 80 százaléka. Vagyis a magyart a magyarhoz, a külföldit a külföldihez viszonyítsuk.
  • A kivett osztalék az elmúlt évek átlagában nem nagyobb, mint a 2016-os saját tőke 3-4 százaléka. Tehát a cég tulajdonosa elkötelezett.
  • A befektetett eszközök (mérleg szerinti) állománya 2016. után növekedett, azaz nem csak pótló beruházások történtek a cégnél.
  • A pénztárban lévő készpénz állománya nem lehet nagyobb, mint a 15 napi forgalom.

Itt van hét kritérium, és aki ebből 3 vagy 4 ponton elbukik, az nem kaphat támogatást, nem élhet kedvezményekkel. Az erőforrásaink még az EU rendkívüli támogatásával együtt is korlátozottak, nem nyomtathatunk végtelen mennyiségű pénzt. Vagyis a jövő érdekében az a cél, hogy pozitív szelekció alakuljon ki, és a korlátozott erőforrásokkal ezt segítsük.

Igazságos? A válaszhoz fontoljuk meg: igazságos, ha a vállalkozásokkal szemben is az emberiességet, a gyengék támogatását folytatjuk? Az egyént kell támogatni, ha rászorul. A vállalatnak viszont sikeresnek kell lennie.

7. Hosszú távú újjáépítési stratégiát kell alkotni.

Stratégiai időtávban nem a túlélés a cél, hanem a felzárkózás. Erre kellene koncepcióval rendelkeznünk. Magyarországnak ki kell használnia a közeli beszállítók felértékelődésének várható trendjét. Ez a kockázat kezelésnek egy természetes módja lesz, és a mostani válság következményeként Kínát és a Távol-Keletet hosszú időre kockázatosabbnak fogják tartani az iparvállalatok.

Nem mindegy az sem, hogy milyen befektetésösztönzést alakítunk ki. Abba kellene hagyni az olcsó termelőhelyi beszállítói pozíció kiépítését, illetve fenntartását. A bérszintek, a termelékenység szintje az, ami döntő a befektetéseknél. Nem az a cél, hogy támogassunk több olcsó bérű munkahelyet. Ez igaz a hazai és a külföldi vállalatokra is. A mi vizsgálataink szerint, ha a képzettséget is figyelembe vesszük, akkor a külföldiek érdemben nem fizetnek többet, mint a hazaiak. Sőt, az egyszerű, betanított munkára is inkább szakmunkásokat használnak. A megmaradó és az újraindítható, felépítendő munkahelyek struktúrája fogja eldönteni a növekedést és kilábalást.

Várjuk a további javaslatokat, hozzászólásokat.

Közélet gazdaságpolitika makrogazdaság Olvasson tovább a kategóriában

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Azért Magyarországon sincs minden veszve. Ezeknek a gazdasági intézkedéseknek a kidolgozói valószínűleg egyeztetnek a németekkel.

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Orbán Viktor miniszterelnök elmondta, ma reggel több döntést is hoztak.

12 napja hirdették ki a rendkívüli jogrendet, a koronavírus ellenszerét kereső tudósok azt állítják, az ellenszerre még hónapokig várni kell, így azt kellett eldönteni, hogy várakozunk vagy cselekedjünk, Magyarország a cselekvés mellett döntött - mondta.

A szokásos jogrend mellett nem lehetett volna megszervezni a védelmet, ezért kellett kihirdetni a veszélyhelyzetet.

Jelentést tett a miniszterelnök:Négy harctéren kell helytállni: katonai, rendőri, egészségügyi, gazdasági védekezésre van szükség.

A vírus terjedésének három szakasza van, a védekezést is ehhez kell igazítani. Az első szakasz az egyéni fertőzés szakasza volt, most átléptük a csoportos szakaszba de közeledünk a tömeges megbetegedésekhez - mondja.

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: CDC "járványügyi" és egészségügy hivatal = usraeli katonai ipari komplexum bábjai, árnyékállam vagy háttérállam részeként ahol lehet betartottak Trumpnak. Felelőtlen barmo

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Tisztelt felhasználónk!

Az Ön által keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük, lépjen be az alábbi űrlapon:

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Az olasz gyógyszerügynökség (Aifa) bejelentette, hogy keddtől megkezdik a Japánban használt, Avigan névvel forgalmazott influenza-vakcina kísérleti alkalmazását.

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

A halottak száma az utóbbi három napban folyamatosan csökkent: szombaton 793-an, vasárnap 651-en haltak meg, az elmúlt huszonnágy órában pedig 602-en. 

Tovább csökkent az újonnan diagnosztizált betegek száma is, a szombati 4821 és a vasárnapi 3957 után.

A gócpontnak számító Lombardiában az új betegek száma 1555-tel emelkedett, az egy nappal korábbi 1991-hez és a szombati 3251-hez képest. A halottak száma 320-szal emelkedett, a korábbi 361-hez képest. 

Az olasz gyógyszerügynökség (Aifa) bejelentette, hogy keddtől megkezdik a Japánban használt, Avigan névvel forgalmazott influenza-vakcina kísérleti alkalmazását.

A polgári légiforgalmi hatóság (Enac) engedélyezte a személyek mozgását ellenőrző drónok használatát a városok területén.    

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Az olasz gyógyszerügynökség (Aifa) bejelentette, hogy keddtől megkezdik a Japánban használt, Avigan névvel forgalmazott influenza-vakcina kísérleti alkalmazását.

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

A halottak száma az utóbbi három napban folyamatosan csökkent: szombaton 793-an, vasárnap 651-en haltak meg, az elmúlt huszonnágy órában pedig 602-en. 

Tovább csökkent az újonnan diagnosztizált betegek száma is, a szombati 4821 és a vasárnapi 3957 után.

A gócpontnak számító Lombardiában az új betegek száma 1555-tel emelkedett, az egy nappal korábbi 1991-hez és a szombati 3251-hez képest. A halottak száma 320-szal emelkedett, a korábbi 361-hez képest. 

Az olasz gyógyszerügynökség (Aifa) bejelentette, hogy keddtől megkezdik a Japánban használt, Avigan névvel forgalmazott influenza-vakcina kísérleti alkalmazását.

A polgári légiforgalmi hatóság (Enac) engedélyezte a személyek mozgását ellenőrző drónok használatát a városok területén.    

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Nekünk nincs ellenzékünk. Azok ott mind ellenség, a magyarok gyilkosai! #statáriumot

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Hiába beszéltek az ellenzéki frakcióvezetők az összefogás fontosságáról az Országgyűlésben, a szavazásnál mégsem támogatták a koronavírus megfékezése érdekében hozott kormányzati lépéseket. Ezzel veszélybe sodorták hazánk hatékony védekezését, mivel a rendkívüli jogrend alatt született döntések közül többnek is lejár a hatálya – a házszabály rendelkezései alapján – leghamarabb március 31-én tartandó következő szavazásig. Az ellenzéki pártok mai döntésükkel végérvényesen kinyilvánították, hogy még ebben a rendkívüli helyzetben sem hajlandóak a nemzeti konszenzus megteremtésére - írja Deák Dániel, a XXI. Század Intézet munkatársa gyorselemzésében. 

Március 11-én rendkívüli jogrendet, veszélyhelyzetet hirdetett a kormány az ország teljes területére a koronavírus-járvány miatt. A veszélyhelyzet kihirdetésére azért volt szükség, mert az ekkor életbe lépő különleges jogrend biztosítja a járvány elleni védekezéshez szükséges gyors és rendkívüli intézkedések azonnali végrehajtását a kormány számára. Ennek a rendkívüli jogrendnek volt köszönhető, hogy a kormány számos olyan intézkedést meg tudott hozni, amellyel lassítani lehetett a járvány terjedését Magyarországon, illetve felkészítették az egészségügyi ellátórendszert és a különböző hatóságokat a fokozódó krízishelyzetre.

Az Alaptörvény szerint e szabályok elsődlegesen 15 napig maradnak életben, de amennyiben a helyzet megkívánja, meghosszabbítják ezen kihirdetett állapotot. Ehhez azonban már az Országgyűlés felhatalmazása szükséges. A kormány most azt kérte, hogy a hatékony védekezés érdekében a parlament térjen el a házszabálytól és amint csak lehet, szavazzon az úgynevezett „felhatalmazási" vagy „koronavírus"-törvényjavaslatról. Az ellenzéki képviselők azonban sem a házszabálytól való eltérést, sem magát a törvényt nem támogatták.

Érthetetlen az ellenzék magatartása.

Budapest, 2020. március 23. Orbán Viktor miniszterelnök (középen, j) napirend előtt felszólal az Országgyűlés plenáris ülésén 2020. március 23-án. A politikai viták, széthúzás helyett elérkezett az összefogás ideje - mondta Orbán Viktor miniszterelnök a koronavírus-járvány kapcsán. MTI/Kovács TamásForrás: MTI/Kovács Tamás

Az Alaptörvény és maga a törvényjavaslat világos korlátozásokat tartalmaz a kormány esetleges túlhatalmával szemben, így az Alkotmánybíróságnak és magának az Országgyűlésnek is van lehetősége mindenféle túlkapással szemben fellépnie.

Ráadásul a különleges jogrend kizárólag a járvány elleni védekezéssel kapcsolatos döntésekre vonatkozik, és annak vége a járványhelyzet elmúlása, ami egy ma még nem megjósolható, de a jövőben egy mindenki számára könnyen belátható, objektív időpont lesz. Mivel Európában senki sem tudja jelenleg megmondani, hogy mikor lesz vége a járványnak, ráadásul azt sem, hogy az Országgyűlés döntésképes lesz-e a járvány tetőpontján, jelen helyzetben nem érdemes végső határidőt szabni.

Európában példanélküli ez az ellenzéki magatartás, még ebben a rendkívüli módon nehéz időszakban sem hajlandóak a nemzeti konszenzusra törekedni.

Fontos ugyanakkor, hogy a kormánytöbbség házszabálytól eltérés nélkül, tehát az ellenzék támogatása hiányában is képes lesz nyolc nap múlva elfogadni a felhatalmazási törvényt, így az ellenzék ugyan most időt húzott, de nem tudja megakasztani a kormány fellépését a koronavírus-járvánnyal szemben.

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: CDC "járványügyi" és egészségügy hivatal = usraeli katonai ipari komplexum bábjai, árnyékállam vagy háttérállam részeként ahol lehet betartottak Trumpnak. Felelőtlen barmo

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Tisztelt felhasználónk!

Az Ön által keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük, lépjen be az alábbi űrlapon:

 

1 543 Ft / hónap

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: CDC "járványügyi" és egészségügy hivatal = usraeli katonai ipari komplexum bábjai, árnyékállam vagy háttérállam részeként ahol lehet betartottak Trumpnak. Felelőtlen barmo

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Tisztelt felhasználónk!

Az Ön által keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük, lépjen be az alábbi űrlapon:

 

1 543 Ft / hónap

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Nekünk nincs ellenzékünk. Azok ott mind ellenség, a magyarok gyilkosai! #statáriumot

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Hiába beszéltek az ellenzéki frakcióvezetők az összefogás fontosságáról az Országgyűlésben, a szavazásnál mégsem támogatták a koronavírus megfékezése érdekében hozott kormányzati lépéseket. Ezzel veszélybe sodorták hazánk hatékony védekezését, mivel a rendkívüli jogrend alatt született döntések közül többnek is lejár a hatálya – a házszabály rendelkezései alapján – leghamarabb március 31-én tartandó következő szavazásig. Az ellenzéki pártok mai döntésükkel végérvényesen kinyilvánították, hogy még ebben a rendkívüli helyzetben sem hajlandóak a nemzeti konszenzus megteremtésére - írja Deák Dániel, a XXI. Század Intézet munkatársa gyorselemzésében. 

Március 11-én rendkívüli jogrendet, veszélyhelyzetet hirdetett a kormány az ország teljes területére a koronavírus-járvány miatt. A veszélyhelyzet kihirdetésére azért volt szükség, mert az ekkor életbe lépő különleges jogrend biztosítja a járvány elleni védekezéshez szükséges gyors és rendkívüli intézkedések azonnali végrehajtását a kormány számára. Ennek a rendkívüli jogrendnek volt köszönhető, hogy a kormány számos olyan intézkedést meg tudott hozni, amellyel lassítani lehetett a járvány terjedését Magyarországon, illetve felkészítették az egészségügyi ellátórendszert és a különböző hatóságokat a fokozódó krízishelyzetre.

Az Alaptörvény szerint e szabályok elsődlegesen 15 napig maradnak életben, de amennyiben a helyzet megkívánja, meghosszabbítják ezen kihirdetett állapotot. Ehhez azonban már az Országgyűlés felhatalmazása szükséges. A kormány most azt kérte, hogy a hatékony védekezés érdekében a parlament térjen el a házszabálytól és amint csak lehet, szavazzon az úgynevezett „felhatalmazási" vagy „koronavírus"-törvényjavaslatról. Az ellenzéki képviselők azonban sem a házszabálytól való eltérést, sem magát a törvényt nem támogatták.

Érthetetlen az ellenzék magatartása.

Budapest, 2020. március 23. Orbán Viktor miniszterelnök (középen, j) napirend előtt felszólal az Országgyűlés plenáris ülésén 2020. március 23-án. A politikai viták, széthúzás helyett elérkezett az összefogás ideje - mondta Orbán Viktor miniszterelnök a koronavírus-járvány kapcsán. MTI/Kovács TamásForrás: MTI/Kovács Tamás

Az Alaptörvény és maga a törvényjavaslat világos korlátozásokat tartalmaz a kormány esetleges túlhatalmával szemben, így az Alkotmánybíróságnak és magának az Országgyűlésnek is van lehetősége mindenféle túlkapással szemben fellépnie.

Ráadásul a különleges jogrend kizárólag a járvány elleni védekezéssel kapcsolatos döntésekre vonatkozik, és annak vége a járványhelyzet elmúlása, ami egy ma még nem megjósolható, de a jövőben egy mindenki számára könnyen belátható, objektív időpont lesz. Mivel Európában senki sem tudja jelenleg megmondani, hogy mikor lesz vége a járványnak, ráadásul azt sem, hogy az Országgyűlés döntésképes lesz-e a járvány tetőpontján, jelen helyzetben nem érdemes végső határidőt szabni.

Európában példanélküli ez az ellenzéki magatartás, még ebben a rendkívüli módon nehéz időszakban sem hajlandóak a nemzeti konszenzusra törekedni.

Fontos ugyanakkor, hogy a kormánytöbbség házszabálytól eltérés nélkül, tehát az ellenzék támogatása hiányában is képes lesz nyolc nap múlva elfogadni a felhatalmazási törvényt, így az ellenzék ugyan most időt húzott, de nem tudja megakasztani a kormány fellépését a koronavírus-járvánnyal szemben.

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Az olasz gyógyszerügynökség (Aifa) bejelentette, hogy keddtől megkezdik a Japánban használt, Avigan névvel forgalmazott influenza-vakcina kísérleti alkalmazását.

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

A halottak száma az utóbbi három napban folyamatosan csökkent: szombaton 793-an, vasárnap 651-en haltak meg, az elmúlt huszonnágy órában pedig 602-en. 

Tovább csökkent az újonnan diagnosztizált betegek száma is, a szombati 4821 és a vasárnapi 3957 után.

A gócpontnak számító Lombardiában az új betegek száma 1555-tel emelkedett, az egy nappal korábbi 1991-hez és a szombati 3251-hez képest. A halottak száma 320-szal emelkedett, a korábbi 361-hez képest. 

Az olasz gyógyszerügynökség (Aifa) bejelentette, hogy keddtől megkezdik a Japánban használt, Avigan névvel forgalmazott influenza-vakcina kísérleti alkalmazását.

A polgári légiforgalmi hatóság (Enac) engedélyezte a személyek mozgását ellenőrző drónok használatát a városok területén.    

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.