2020. március 12., csütörtök

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Csak így történhetett, lehetett látni előre : dk-nál van a nagyobb pénz, meg a nyugati liberálisokkal való kapcsolat. Pénz + érdekek, nem elmélet és nem összeesküvés, hisz

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Péter éppen hogy kilépett a HVG szerkesztőségéből, zakója belső zsebében még megtapintotta, résnyire ki is húzta diszkréten az elegáns névjegykártyát, melyet az imént kapott, és kölykösen rápillantott. Igen, valóban, ez kétségkívül Hont Bandié. Tőle kapta ajándékba.

Péternek ez jólesett.

Bandival sok érdekes témáról beszélgettek. Elmondta, őt nem érdekli, hogy az a párt, melynek nemrégiben lett elnöke, olvad, mint időnként a Hold az égen. Cseverésztek még a régmúlt dolgokról, de talán a legfontosabb vezérfonala mégis az volt a beszélgetésnek, hogy Péter valamiért nem akarja elfogadni a főnök utasításait. Merthogy a Feri azt mondta, a „diktatúra" csak úgy dönthető meg, ha a teljes baloldali brigád összeáll, mint a kocsonya.

Tehát közös lista az óhaj, a parancs.

Péter úgy tartja, ha saját pártjának belső ellenzékét ellentmondást nem tűrően le tudta darálni, akkor mit neki átvinni az akaratát a teljes baloldali brancson? Merthogy ő úgy vélekedik, nem is egy, hanem két lista szükségeltetik, ahogy ő mondja, egy „régi" és egy „új". Nyilván ő vadonatúj, akárcsak „Fegyőr". Csak hát az új barát, Hont Bandi is megkérdezte Pétert, mi van, ha a másik Bandi mégis inkább idomulna a nagyfőnökhöz?

A válaszon még gondolkodik a száraztésztás „népvezér".

De alighogy hazaért Péter, váratlanul megcsörrent a telefonja, furcsa, de mintha zsigerileg érezte volna, ez most nem lesz kellemes beszélgetés. Holott még nem tudhatta, ki várja a túlvégen. Nem kellett pozitívan csalatkoznia. Mert kétségtelen, kissé dadogósan, szuszogósan, már-már a telefonon átszűrődő cefreszaggal megtámogatva beleszólt a Feri.

Péter, nem jól van ez így.

Hírdetés

Péter megilletődötten csak ennyit tudott szólni:

Szervusz, Ferenc…

A Feri megköszörülte a torkát, erőt vett magán, ki tudja, talán még legurított egy kőműves Actimelt is, de mindenképpen erélyesebben folytatta:

Pedig azt hittem, már kiverted a fejedből ezt a baromságot. A koronavírus ugyan elválasztott minket attól, hogy egy színpadra álljunk, de mi Klárával már nyugtáztuk, mégis jó gyerek ez a Péter, erre tessék, megint csalódást okoztál nekünk. Csak nem akarod, hogy?…

És itt a Feri megállt egy pillanatra, mondhatni hagyott lehetőséget Péternek, hogy ő mondja ki, mit nem akar valójában. Péter tudta, ezt most nem ússza meg. De szólni mégsem tudott.

Na, lárifári, mindegy is, mit csacsogsz te, mint holmi kiskakas, azt ugye tudod, ha nem álltok be mögénk, akkor végetek, mint a botnak? De ha már itt tartunk, akarod, hogy attól legyen hangos a sajtó, hogy Marci vajon listázna-e téged, Petikém?

Péter érezte, most már tényleg valamit ki kell izzadnia magából, úgyhogy alázatosan meg is tette:

Nem, Ferenc, tudod, nem úgy gondoltam, sőt, igazából nem is gondoltam komolyan, csak hát tudod, hogy van ez, kell egy kis látszat ezeknek a hülyéknek, hát persze, hogy te vagy a főnök, úgy lesz, ahogy…

Ezen a ponton a Ferinek már nem volt erre ideje, megbizonyosodott róla, Péter csak szerette volna eljátszani, hogy van önálló akarata, ezért gyorsan rövidre is zárta:

Na, jól van, Petikém, látom, több eszed van, mint ami látszik. Rendben lesz így akkor, ahogy megbeszéltük a „bálnatenyészeti minisztérium", vagy mifene jó lesz nektek '22-ben, ugye? Persze, hogy jó, na, jó legyél.

Péternek nem volt már lehetősége reagálnia erre. De egyébként sem tudott volna mit.

Ez a dolgok rendje.

Lantos János – Kuruc.info


Forrás:kuruc.info
Tovább a cikkre »
You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: A totális kirekesztés és intolerancia, a sajátjaikkal szemben is. Balliberálisok, egy közösség ami nem véd meg, és ahova nem érdemes tartozni.

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Amikor a Keresztapában Jack Woltz filmproducer arra ébred drága selyempizsamájában, hogy kedvenc lovának levágott, vérző fejével együtt fekszik az ágyban, hisztérikusan üvölteni kezd.

A kiabálás nyilván nem túlzás, a helyzet tragikus és meglepő, de aki ismeri a maffia világát, az korántsem csodálkozik ezen. A lófej azóta is érdekes jelkép, és a magyar kulturális életben sem maradt csupán színházi kellék vagy elvont fogalom. Annál jóval valóságosabb lett: a lófejküldés a balliberális kulturális élet jól bejáratott, létező gyakorlata, és – a Keresztapa-hasonlatnál maradva – az, aki megtöri az omerta törvényét, aki nem serénykedik akkor, amikor arra a bizonyos szívesség beváltására vonatkozó kérés is megérkezik, könnyen Jack Woltz helyében találhatja magát.

Eszenyi Enikő, a Vígszínház igazgatója körül már hetek óta áll a bál. A teátrumot tizenegy éve vezető színész, rendező eddig szeretett, megbecsült és mélyen tisztelt tagja volt a balliberális kulturális világnak, az általa vezetett intézmény pedig a liberális kultúra pesti fellegvárának számított, akiről és amiről csak szuperlatívuszokban illett beszélni – ugyanis ez idáig a kritika csak konzervatív trükknek számított.

A fővárosi vezetés bőkezűen támogatta az intézményt, a tartalomba nem szólt bele, a gépezet forgott, az alkotó alkotott. Ám a balliberális média Mérgező légkör a Vígszínházban című és hasonló felütésű cikkeit olvasva immár világossá vált, hogy Eszenyi Enikő kegyvesztett lett. A dolog miértje több mint tanulságos és érdekes. A tavalyi, színháztörvény-ellenes Madách téri tüntetésre hiába várták Eszenyi Enikőt, nem igyekezett szerepelni a kormányellenes tüntetésen.

Ez korántsem jelenti azt, hogy kiállt a kormány mellett, talán csak számot vetett a valósággal: színháza rengeteg támogatást kapott, faramuci helyzetbe keveredett volna, hogy ha a többiekkel együtt tiltakozik, ráadásul politikai alapon. Utána azt mondta, hogy azért nem vett részt a tüntetésen, mert szerinte mindent szakmai úton kell elintézni, itt pedig a diskurzus politikai térbe került.

Pedig a döntése után ő is ott találta magát, ráadásul a sajátjai kereszttüzében. A keresztapai világ már akkor megnyilvánult, amikor megzavarták a Vígszínház A diktátor című előadását, és páran felmutatták a „Távol maradni is politika, Enikő" molinót. Hát nem érdekes? Tíz év alatt nem olvastunk mérgező légkörről, diktatórikus vezetési módról, elüldözött színészekről, szembetűnő alkalmazotti fluktuációról, azóta mindenütt csak a kiteregetett szennyest láthatjuk.
Az omerta törvénye addig vonatkozik valakire a balliberális kulturális körökben, ameddig mindenki szem marad a láncban.

Addig nincsen itt semmi látnivaló, egyetlen hajszála sem görbülhet az illetőnek. Viszont a legkisebb fellazulásnak is bukás lehet a következménye. Csak egyszer kell kimaradni a nagy szimpóziumból.
A lófejet már lecsapták és becsomagolták. A liberális média támadásai, a hirtelen előbukkanó történetek mind arról árulkodnak, hogyan működik és milyen mély bugyrai vannak a rendszerváltozás után is garázdálkodó balliberális kultúrmaffiának. Eszenyi Enikőnek elküldték a lófejet, a baráti sajtójuk pedig megkapta a kilövési engedélyt.

Egy jól kitervelt karaktergyilkosságnak lehetünk most a szemtanúi. Csak egyszer hibázhatsz, és akkor véged, mert bárki lófejjel ébredhet az ágyában, aki nem fúj egy követ a balliberális oldallal.

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Helyes, meg a többi intézkedésük is. Egyik kijelentés a mai sajtótájékoztatón a kereskedők vásárlási lázat kihasználó mesterséges élelmiszerár felhajtása volt - az ágazat

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs
Esztergomban a Fidesz-KDNP frakciója, Tatabányán a Grundfos Tatabánya KC is tesz a koronavírus terjedése ellen. A Vízmű is kéréssel fordult a fogyasztókhoz.

Hernádi Ádám (Fidesz-KDNP), Esztergom polgármestere a Facebookon jelentette be, hogy a helyi képviselőik fejajánlják 2 millió forintos keretüket a koronavírus elleni védekezésre. A városvezető emellett reagált a helyi képviselő, Bádi Gábor (Szeretgom) szintén közösségi oldalon hozzá intézett felhívására, miszerint rendkívüli testületi ülést szorgalmaz és azt, hogy a városi rendezvényekre szánt 100 millió forintot különítsék el, és szükség esetén támogassák belőle a helyi Vaszary Kolos Kórházat. Hernádi Ádám válaszában felhívta rá a figyelmet, hogy egy rendkívüli ülést nem a Facebookon kell összehívni, hiszen annak megvan a maga menete, és a képviselőt is ennek betartására kérte.

A vírusfertőzés és annak megelőzése kapcsán kiemelte: ő maga polgármesterként felelős minden esztergomiért, ezért az önkormányzat és a polgármesteri hivatal folyamatosan és naprakészen követi az eseményeket és mindenben az operatív törzs és a kormány által kidolgozott eljárásrend mentén cselekszik.

– Javaslatát természetesen megfontoljuk, azonban itt hívnám fel a figyelmét arra, hogy a Vaszary Kolos Kórház nem önkormányzati fenntartású intézmény és önkormányzatunk legfontosabb feladata jelenleg a városi fenntartású intézmények támogatása és segítése. Nekünk ezen intézmények, köztük bölcsődék és óvodák biztonságos üzemeltetését kell biztosítanunk. A kórház fenntartójától ez irányú segítségkérés jelen pillanatig nem érkezett a városhoz – részletezte, kiemelve, hogy (szerdán 11:30-ig – a szerk) Esztergom város területéről nem érkezett jelzés koronavírussal fertőzött betegről, ezen felül fontos leszögezni: az esetleges betegek kezelése a hatályos protokoll szerint Budapesten, a Szent László Kórházban és nem helyileg történik.

Emellett Hernádi Ádám jelezte: a helyi Fidesz-KDNP frakció minden tagja a számára biztosított, szabadon felhasználható képviselői keret teljes összegét az intézményeik koronavírus elleni védekezésére ajánlja fel és ezt javasolják az ellenzéki képviselőknek is. A testületben 10 Fidesz-KDNP-s képviselő foglal helyet, a polgármester mellett.

– Kérem, amennyiben egyetért a fent leírtakkal, akkor ön is csatlakozzon felajánlásával! Az így azonnal rendelkezésre álló, képviselőnként 2 millió forintos összegből fertőtlenítőszereket és ezek adagolásához szükséges berendezéseket vásárolunk, ezzel is hozzájárulva a vírus terjedésének megakadályozásához, hiszen a megfelelő higiéniai szabályok betartása és a gyakori kézmosás az egyik legfontosabb tennivaló ebben a helyzetben – tette hozzá.

Tisztelt Képviselő Úr!Választott képviselőként Önnek is tudnia kell, hogy a rendkívüli testületi ülés összehívásának mi…

Közzétette: Hernádi Ádám – 2020. március 11., szerda

Az Északdunántúli Vízmű Zrt. március 11-én azt kérte a fogyasztóktól, hogy a jelenlegi járványügyi helyzetre való tekintettel, megelőzendő a koronavírus terjedését, lehetőség szerint az elektronikus, postai vagy telefonos csatornáinkon keresztül intézzék ügyeiket társasággal. Mindemellett azt is kérték, hogy személyesen ügyfélszolgálati irodáikat csak a legszükségesebb esetekben keressék fel a fogyasztók.

Az ÉDV Zrt-t az alábbi elérhetőségeken érhetik el:

  • telefonos ügyfélkapcsolatunkon keresztül a 06 80 555-222 telefonszámon
  • weboldalunkon: vízcenter
  • e-mailben: [email protected]
  • levélben: 2801 Tatabánya, Pf: 117

A Kemma.hu információi szerint a tatabányai Sárberki iskolában későbbre halasztották március 11-re tervezett informatika versenyt. A már korábban lemondott március 15-i ünnepségek sorát Bakonysárkány is gyarapítja, itt is lemondták már a megemlékezést. Szintén lemondták a március 13-ra, péntekre tervezett Szenior Akadémia előadást is Esztergomban, a pótlásról későbbiekben tájékoztatják az érdeklődőket. Elmarad a március 14-e szombatra meghirdetett XXII. Tatai Tavaszi IVV Túra, amely – különböző távokon – az Ökoturisztikai Központ elől indult volna.

A Grundfos Tatabánya KC, a pánikkeltést elkerülve, de a felelősségteljes meccslátogatás érdekében is óvatosságot kért a drukkerektől, mint fogalmaztak, NB I.-es klubtársaikhoz hasonlóan, ők is szeretnék megkérni a szurkolókat, mint a nyolcadik csapattangjukat, hogy az elkövetkezendő időszakban figyeljenek jobban egymásra, az óvintézkedések betartásával. Így például azt, hogy ha valaki betegnek érzi magát, ne menjen meccsre. A csarnokban fertőtlenítőket is helyeztek ki, ezek használatát is kérik a drukkerektől. A fertőzésveszélyt minimalizálandó, mostantól a játékosok nem pacsiznak a szurkolókkal a meccsek végén.

Kedves Szurkolók,NBI-es klubtársainkhoz hasonlóan, mi is szeretnénk megkérni Benneteket, mint a nyolcadik…

Közzétette: Grundfos Tatabánya Kézilabda Club – 2020. március 9., hétfő

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Járjon érte lapbezárás! ^_^ A 24 pont hu vagy 444 féle szenny amúgy se hiányozna, és az is termeli az álhíreket. Miszerint a járvány nagyon veszélyes, és a kormány nem tes

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) pánikkeltés miatt pert indít a Magyar Hang című újság ellen, amelyet fake news lapnak nevezett.

Hazudott a Magyar Hang nevű lap, amikor az online kiadása Koronavírus-gyanú az MTVA-ban című cikkében azt állította: tizenkét MTVA-dolgozót figyelnek meg a járványügyi szakemberekírta a Magyar Nemzet az MTVA Sajtó Osztályának az MTI-hez eljuttatott közleményére hivatkozva, hozzátéve, hogy a „cikkben korábban beidézték az MTVA hivatalos kommünikéjét, amely szerint egy kollégát vizsgálnak az egészségügyi szakemberek, és ennek eredményéről a cég tájékoztatást ad, majd a további részében a saját maguk által gyártott álinformációjuknak adtak terepet".

Az MTVA a közleményben felhívta a figyelmet arra is, hogy ezt a dezinformációt a hvg.hu is átvette.Dezinformálás, rémhírterjesztés és pánikkeltés miatt az MTVA megteszi a megfelelő jogi lépéseket. A vizsgált kolléga tesztje egyébként negatív eredményt hozott – emelték ki.

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Kiknek a gyerekei ezek, azoknak akik a fidesz alatt is tökéletesen elvannak a büntetlen élősködéssel és csalással szerzett vagyonukból, amúgy liberálbal liberáljobb összpá

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Pelikán elvtárssal üzent a Magyar Patrióták Közössége a kommunista diktatúra áldozatainak emléknapján: mielőbb meg kell válni a rákosista belügyminiszter, Rajk László és az ötvenes évek szellemi örökségétől. A Rajk László Szakkollégium előtt megtartott figyelemfelkeltő akciót az intézmény néhány diákja megzavarta.

A tanú című filmből ismert Pelikán elvtárs képét ragasztották a Patrióták a Rajk László Szakkollégium névtáblájára a kommunista diktatúra áldozatainak emléknapján – emlékeztetőül, hogy Rajk belügyminiszteresége idején fénykorát élték a koncepciós perek, amiről a kultikus film is szól.

Videó a Rajk László Szakkollégium előtti akcióról

„Egyesületünk a kommunista diktatúra áldozatainak emléknapján elfogadhatatlannak tartja, hogy a kollégium Rákosi belügyminiszterének nevét viseli, akinek nagy szerepe volt a civil szervezetek feloszlatásban és az ÁVO önálló szervezetté alakításában is" – mondta Hetzmann Róbert elnök.

A szakkollégium néhány diákja megzavarta az akciót, és felháborodottan tiltakozott, amiért a Patrióták az önkényuralmi elnevezés cseréjét követelik. Az érdekes szóváltás során nem derült ki, miért érzi ma bárki is úgy, hogy Rákosi belügyminisztere ideális brand egy oktatási intézmény számára.

Pelikán elvtárs méme kifejezi, mennyire nevetséges 2020-ban Rajkot védeni

A performanszot követő sajtótájékoztatón Hetzmann Róbert elmondta: egyesületünk levélben kérte a szakkollégiumot fenntartó Budapesti Corvinus Egyetemet, hogy mielőbb váljanak meg Rajk László és az ötvenes évek szellemi örökségétől.

Az elnök a Patrióták egy éve indult, a kommunista utcanevek megváltoztatására irányuló kezdeményezésének állását ismertetve elmondta, 2019. február óta 773 közterülettel szemben léptünk fel a kormányhivatalok előtt, mostanáig azonban csak 35 önkényuralmi utca nevének cseréjét sikerült elérni. „Mintegy százötven esetben az eljárás folyamatban van, az ügy állásával azonban nem lehetünk elégedettek" – tette hozzá. Hetzmann Róbert szerint ebben nagy szerepe van annak, hogy a törvény az MTA hatáskörébe utalja annak eldöntését, hogy kik tekinthetők önkényuralmi személyeknek.

„Az Akadémia azonban elszabotálta ezt a feladatát, számos vállalhatatlan személyt felmentett, sokakról egyszerűen nem hajlandó állást foglalni, ezért egyesületünk törvénymódosítást kezdeményezett a kormánynál" – hangsúlyozta Hetzmann Róbert, hozzátéve: el kell érni, hogy ne a kettős mércét alkalmazó, baloldali elfogultsággal nem ok nélkül vádolható MTA mondja ki a döntő szót a kérdésben.

Nagy Mátyás, Magyar Patrióták Közössége © 2020. 02. 25.

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Felhívjuk a magyarországi titkosszolgálatok figyelmét, hogy a közel 20 éves tevékenységünkkel bebizonyítottuk, hogy nem mi jelentünk nemzetbiztonsági kockázatot, hanem az

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs
HVIM: minket is próbáltak cigánygyilkosságokra rávenni

A médiában megjelent, a "romagyilkosságok" ügyében elítélt Kiss Árpád nyilatkozatára reagálva, miszerint lehetséges, hogy bizonyos titkosszolgálatok szervezték volna a cigányokkal szembeni gyilkosságokat, részben meg tudjuk erősíteni. Ellenben azt a sugalmazást visszautasítjuk, miszerint mozgalmunk a titkosszolgálatok játékszere lenne. A HVIM tevékenységét autonóm módon, pusztán a valódi, hagyományhű jobboldaliság alapján végzi, és küzdelmeink minden színterét vállaljuk, tevékenységünk nyitott könyv, így nincs mit titkolnunk. Határozottan visszautasítjuk azt is, hogy bármilyen "etnikai konfliktus" kirobbantásában, megszervezésében részt vettek volna bármilyen szintű tagjaink (állítólagosan közénk "beépült fedett ügynökök" vármegyésként), akár 2008-ban Galgagyörkön, akár azelőtt, vagy utána – írják közleményükben a vármegyések, alább olvasható a folytatás.

Felszólítjuk Kiss Árpádot, hogy tisztázza állításait, különben ezeket csak üres vádaskodásnak vesszük és a mozgalmunkat (illetve más hazafias szervezeteket) való lejáratási szándékként feltételezzük, aminek indítéka pedig szintén felvet bizonyos kérdéseket a témában: maga a nyilatkozata is tekinthető bizonyos beavatkozásnak a politikába, a mi tevékenységünkbe és a társadalmi megítélésünkbe.

Azt meg tudjuk erősíteni, hogy mi is tapasztaltunk vélhetően ügynöki aktivitást a cigánygyilkosságokkal összefüggésben, és alá tudjuk támasztani, hogy próbálhattak egyes szervezeteket, személyeket provokálni, illetve hasonló bűncselekményekre rábírni. Volt olyan jelentkezőnk ebben az időszakban, aki igen gyorsan arra szeretett volna rávenni minket, hogy szerezzünk fegyvereket általa, amikkel cigányokat tudnánk lelőni. Miután ezen "ötletét" semmilyen szempontból sem támogattuk, próbált minket bátorítani éles lőfegyverek illegális módon történő beszerzésére, mondván, hogy ő le tudja ezeket "papírozni" önvédelmi célú fegyvertartásra. Természetesen ezen személy nem lett tagja a mozgalmunknak, el sem kezdhette a 2 éves próbaidős tagságát, és azóta el is tűnt a környezetünkből. Voltak olyan kísérletek is ugyanebben az időszakban, vélhetően szintén hatósági személyek részéről, amikkel törvénytelen, könnyű pénzszerzési lehetőségek kecsegtetésével szerették volna befeketíteni mozgalmunk hírnevét.

Nem egy esetben próbálták a hatóságok zsarolással és megfélemlítéssel rávenni egyes tagjainkat, hogy működjenek együtt a magyarországi titkosszolgálattal, hogy a szervezetünkről információt szolgáltassanak. Ez gyakorlatilag minden kormányzatra igaz, ugyanis tapasztaltunk ellenséges, magyarországi titkosszolgálati tevékenységeket a Medgyessy-, Gyurcsány-, Orbán-kormányok alatt is. Nem egyszer a nyilvánossághoz is fordultunk. A HVIM 2003-ban először tüntetett a titkosszolgálati beavatkozások ellen, mely megmozdulás Magyarországon is teljesen egyedülálló volt. Azóta is rendszeresen számoltunk be titkosszolgálati tevékenységekről a szervezetünk körül. 2011-ben és 2013-ban is történtek beszervezési kísérletek, aminek mementója ez az összeállítás is.

Hírdetés

Mozgalmunk szétverésére tett kísérleteik pedig mindeddig kudarcot vallottak és fognak is vallani, mert az az eszmeiség, amit mi képviselünk, és ami alapján szerveződünk, erősebb bármilyen ügynöki tevékenységnél.

Leszögezzük, hogy minden esetben, amikor egyértelműen fény derül bármilyen titkosszolgálat ellenünk zajló műveleteire, zsarolásokra és beszervezési kísérletekre, akkor azt nyilvánosságra hozzuk! A HVIM tagságát fel is készítjük hasonló helyzetek kezelésére. A HVIM hierarchikus és érdemelvű szervezeti felépítésű, így információkat szerezni a lényegi kérdésekről csak telekommunikációs eszközök lehallgatásával lenne lehetséges, ha mondjuk telefonon, vagy interneten beszélnénk meg a legfontosabb stratégiai kérdéseket. Természetesen mozgalmunk semmilyen törvénytelen, államellenes cselekményekre nem készül, ezért felhívjuk a mindenkori magyar titkosszolgálatok figyelmét, hogy ne működjenek együtt a trianoni utódállamok szerveivel a megfigyelésünkben, hanem segítsék a nemzetmentő munkákat, ha éppen román, szlovák, vagy egyéb szervek tesznek kísérletet a vármegyések vegzálására, ottani tagszervezeteink megfélemlítésére és felszámolására!

Felhívjuk a magyarországi titkosszolgálatok figyelmét, hogy a közel 20 éves tevékenységünkkel bebizonyítottuk, hogy nem mi jelentünk nemzetbiztonsági kockázatot, hanem az egyértelműen a külföldi zsoldban álló szervezetek és pártok, vagy azok az NGO-k, amik zavartalanul szervezhetik az iskolai érzékenyítéseket, a „legálisan" betelepült migránsok „képzését". De vizsgálatra szorulnának a bűnszervezetben működő, több száz millió forintot eltüntető egyes politikusok is…

2020.03.10.

HVIM vezetőség


Forrás:kuruc.info
Tovább a cikkre »
You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Mostanában visszaesés lesz a szállítmányozásban, nemcsak járvány miatt, hanem mert az unió ebben is, mint annyi más mindenben nyíltan diszkriminálja a közép-európai tagáll

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Aki már járt Nyugat-Európa autópályáin és annak pihenőhelyein, annak bizonyára feltűnt, hogy a kamionok jelentős része kelet-közép-európai. A közúti áruszállítási ágazatban hazánk is élen jár, hiszen Európa egyik legmeghatározóbb logisztikai cége magyar érdekeltségű. 2004-es európai uniós csatlakozásunkat követően ugyanis megnyílt az egységes belső piac a kelet-közép-európai cégek és munkavállalók számára, az új tagországok vállalatai pedig a kapitalizmus szabályainak megfelelően, hatékonyan és tisztességes módon kihasználták a piacnyitást, és jelentős részesedést szereztek.

Az alábbi grafikon jól illusztrálja a V4-ek és a balti országok GDP arányosan növekvő árbevételét 2008-2017 között e területen, míg a nyugat- és dél-európai piac stagnálását, ami alátámasztja a leírtakat:

Nyugat-Európában azonban sajnálatos módon a régió ebbéli sikertörténetét egyre jobban átértelmezik, és inkább úgy közelítik meg a kérdéskört, hogy a kelet-közép-európaiak kiszorítják őket saját piacukról, a meglátásuk szerint alulfizetett és kihasznált sofőrjeikkel és a „kétes hátterű" postafiók cégekkel. Az eltérő gazdasági hátterek miatt tény, hogy a nyugat-európaihoz képest alacsonyabb bérekért dolgoznak a sofőrök, de az ágazatban egyrészt folyamatos a bérnövekedés, másrészt, a kelet-közép-európai cégek sokkal komolyabb informatikai háttérrel, jobb szervezéssel és minőségi szolgáltatásokkal dolgoznak, mint sok nyugati versenytársuk ezen a piacon. Így például kiemelten sikeres projektként tartják számon, hogy az egyik, az uniós piacon is meghatározó magyar cégnél egy mesterséges intelligencia alapú fuvartervező rendszerrel szervezik a munkát.

A nemrég részben elfogadott Mobilitási Csomag nevű átfogó jogszabálycsomag az EU közúti áruszállítási ágazatának reformjáról szól, azon belül a sofőrök munkakörülményeiről, a kiküldött munkavállalókra vonatkozó előírások nemzetközi áruszállításban résztvevő sofőrökre való alkalmazásáról, a közúti fuvarozási piachoz való hozzáférésről és általánosságban a szabályok hatékonyabb érvényesítéséről.

Jelen formájában a Csomag pusztán a nyugati tagállamok által hangoztatott protekcionista, piacvédő megközelítéseket jeleníti meg, ami várhatóan a harmadik országok árufuvarozóinak fog teret engedni a belső piacon a kelet-közép-európai közúti áruszállítók kárára.

Magyarország számára teljes mértékben elfogadhatatlan, hogy az Európai Unióban ilyen kettős mérce megengedhető legyen, mivel az intézkedés rendkívül negatívan érinti a kelet-közép-európai régió tagállamainak fuvarozási szektorát és azok jövőbeli versenyképességét az uniós belső piacon, amely szektor hazánk szempontjából ráadásul stratégiai sikerágazatnak minősíthető.

A jogszabálycsomag önmagában is rendkívül hátrányos, de a szabályozás legvitatottabb politikai pontjai közé tartozik a kiküldött munkavállalókról szóló irányelv (ún. kiküldetési irányelv) alkalmazása a közúti fuvarozói ágazatban. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy kisebb-nagyobb megkötésekkel, de a fuvarozó célországában meghatározott „javadalmazás" mértékét kell megfizetni a sofőr számára, ami a hazai szint többszöröse. Ehhez kapcsolódóan problémás, hogy amennyiben a sofőr nemzetközi fuvart hajt végre (a hazai szektor jelentős része ilyen típusú áruszállításban érdekelt), úgy minden olyan ország esetében, amelyen a sofőr az áruszállítás közben csak áthalad, a küldő vállalatnak adminisztrálnia kell az ottani javadalmazási szabályok szerint, függetlenül attól, hogy ez adott esetben pusztán néhány órányi ideiglenes ott tartózkodást jelent. Tehát minden, arra az időtartamra eső jövedelmet és szociális juttatást meg kell fizetni a munkavállalónak az adott ország javadalmazási rendszere szerint, mivel az már kiküldöttnek minősül.

Hasonlóképpen aránytalan és a gyakorlatban végrehajthatatlan rendelkezés annak a megtiltása, hogy a sofőr a gépjármű kabinjában töltse el pihenőidejét. Evidens, hogy a közlekedésbiztonság és a megfelelő szociális és higiéniás körülmények biztosítása szempontjából kulcsfontosságú a megfelelő pihenés a sofőr számára. Azonban a szabályozás a jövőben kötelezné a fuvarozó vállalatot arra, hogy megfelelő szálláshelyen helyezze el a sofőrt, amelynek végrehajtása jelentős terhet jelent: egyrészt, mivel nem áll rendelkezésre erre megfelelő infrastruktúra és szálláshely a nyugat-európai autópályákon és parkolóhelyeken, másrészt biztosítási okokból is aggályos, mert a sofőr nem hagyhatja őrizetlenül a szállítmányát. Harmadrészt, annak kötelezővé tétele, hogy a jármű nyolchetente hazatérjen a székhely szerinti tagállamba – akár üresen, áru nélkül is – nyíltan szembemegy az Európai Unió klímapolitikai céljaival, mivel egyes számítások szerint 7,3 millió tonna extra szén-dioxid kibocsátás termelődne ezáltal.

A magyar kormány az Európai Unió Tanácsában a Mobilitási Csomag megjelenésétől kezdve, tehát több mint két és fél éve folyamatosan aktív érdekérvényesítést folytatott szakértői és magas politikai szinten egyaránt a velünk hasonlóan gondolkodó kelet-közép-európai és balti tagállamokkal közösen. Ugyanakkor a Franciaország és Németország vezette erős nyugat-európai politikai nyomásgyakorlás lehetetlenné tette a – számos fuvarozói szervezet által is kifogásolt – javaslatok érdemi vitáját. Ebbe a nyugat-európai érdekcsoportba tartozott Ausztria is, aki uniós elnöksége alatt olyan korlátozó jellegű intézkedéseket tartalmazó „kompromisszumos" javaslatot dolgozott ki, amely a nyugati tagállamok érdekeit jelenítette meg, szemben a kelet-közép-európai régió tagállamaival. Az uniós döntéshozatalban érvényes minősített többségi szavazásra vonatkozó szabályok miatt pedig egy, akár ekkora régió – 7-8 tagállam – ellenzése sem elegendő egy jogszabály elfogadásának megakadályozásához.

A Mobilitás Csomag jelenlegi formájában azt erősíti meg, hogy a nyugati tagállamok saját nemzeti érdekeiknek megfelelően „szemezgetnek" az uniós vívmányok és a belső piaci alapszabadságok közül, amikor az érdekeik úgy kívánják.

A számukra kedvező esetekben (pl. a tőke szabad áramlása) ezek megkérdőjelezhetetlen alapelvek és a belső piac erősítésének eszközei. Ha azonban a kelet-közép-európai tagállamok vállalkozásai számára jelent előnyt, hogy tisztességes módon élnek gazdasági lehetőségeikkel például a szolgáltatásnyújtás szabadsága terén, a szabályozási „reflex" a protekcionizmus; a belső piac működése pedig másodlagos szemponttá válik. Nehéz ezt nem kettős mérceként értelmezni.

A Mobilitás Csomag esetében pedig mindezt tetézi, hogy a kelet-közép-európai vállalkozások kiszorításával, az EU-n kívüli versenytársak előnybe hozásával nemcsak a belső piac erősítése és a klímavédelem céljai, hanem a tagállamok közötti őszinte és lojális együttműködés elve is megkérdőjeleződik.

Az elkövetkező időszakban átfogó, uniós szintű vitasorozat fog indulni Európa jövőjéről. Ez a vitasorozat megfelelő fórumot teremthet arra, hogy az uniós alapszabadságok gyakorlatban történő sérelmére is kellő figyelem irányuljon – még akkor is, ha az pár nyugati tagállamnak nem feltétlenül érdeke.

Steiner Attila, európai uniós ügyekért felelős államtitkár, Igazságügyi Minisztérium

******************************

A minap adott interjút lapunknak Varga Judit igazságügyi miniszter a legnagyobb nemzetközi technológiai vállalatokkal szembeni fellépés indokairól és jogi-gyakorlati lehetőségeiről:

Az uniós belső piac négy alapvető szabadságelvének korlátozott érvényesüléséről és annak mögöttes okairól részletesen beszélt nekünk a közelmúltban Darvas Zsolt, a brüsszeli Bruegel kutatóintézet vezető kutatója is:

Címlapkép forrása: Getty Images, szerző portrékép forrása: Grazmel Photograpy

Ez a cikk "Az EU kohéziós politikájának hatásai Magyarországon - jelen és jövő" című, 2019. április 1-től 2020. március 31-ig tartó munkaprogram része, amelyet a Portfolio.hu-t kiadó Net Média Zrt. valósít meg az Európai Unió finanszírozásával. Jelen tartalom kizárólag a cikk szerzőjének álláspontját tükrözi. A munkaprogramot finanszírozó Európai Bizottság semmilyen felelősséget nem vállal a cikkben szereplő információk felhasználását illetően.

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Mostanában visszaesés lesz a szállítmányozásban, nemcsak járvány miatt, hanem mert az unió ebben is, mint annyi más mindenben nyíltan diszkriminálja a közép-európai tagáll

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Aki már járt Nyugat-Európa autópályáin és annak pihenőhelyein, annak bizonyára feltűnt, hogy a kamionok jelentős része kelet-közép-európai. A közúti áruszállítási ágazatban hazánk is élen jár, hiszen Európa egyik legmeghatározóbb logisztikai cége magyar érdekeltségű. 2004-es európai uniós csatlakozásunkat követően ugyanis megnyílt az egységes belső piac a kelet-közép-európai cégek és munkavállalók számára, az új tagországok vállalatai pedig a kapitalizmus szabályainak megfelelően, hatékonyan és tisztességes módon kihasználták a piacnyitást, és jelentős részesedést szereztek.

Az alábbi grafikon jól illusztrálja a V4-ek és a balti országok GDP arányosan növekvő árbevételét 2008-2017 között e területen, míg a nyugat- és dél-európai piac stagnálását, ami alátámasztja a leírtakat:

Nyugat-Európában azonban sajnálatos módon a régió ebbéli sikertörténetét egyre jobban átértelmezik, és inkább úgy közelítik meg a kérdéskört, hogy a kelet-közép-európaiak kiszorítják őket saját piacukról, a meglátásuk szerint alulfizetett és kihasznált sofőrjeikkel és a „kétes hátterű" postafiók cégekkel. Az eltérő gazdasági hátterek miatt tény, hogy a nyugat-európaihoz képest alacsonyabb bérekért dolgoznak a sofőrök, de az ágazatban egyrészt folyamatos a bérnövekedés, másrészt, a kelet-közép-európai cégek sokkal komolyabb informatikai háttérrel, jobb szervezéssel és minőségi szolgáltatásokkal dolgoznak, mint sok nyugati versenytársuk ezen a piacon. Így például kiemelten sikeres projektként tartják számon, hogy az egyik, az uniós piacon is meghatározó magyar cégnél egy mesterséges intelligencia alapú fuvartervező rendszerrel szervezik a munkát.

A nemrég részben elfogadott Mobilitási Csomag nevű átfogó jogszabálycsomag az EU közúti áruszállítási ágazatának reformjáról szól, azon belül a sofőrök munkakörülményeiről, a kiküldött munkavállalókra vonatkozó előírások nemzetközi áruszállításban résztvevő sofőrökre való alkalmazásáról, a közúti fuvarozási piachoz való hozzáférésről és általánosságban a szabályok hatékonyabb érvényesítéséről.

Jelen formájában a Csomag pusztán a nyugati tagállamok által hangoztatott protekcionista, piacvédő megközelítéseket jeleníti meg, ami várhatóan a harmadik országok árufuvarozóinak fog teret engedni a belső piacon a kelet-közép-európai közúti áruszállítók kárára.

Magyarország számára teljes mértékben elfogadhatatlan, hogy az Európai Unióban ilyen kettős mérce megengedhető legyen, mivel az intézkedés rendkívül negatívan érinti a kelet-közép-európai régió tagállamainak fuvarozási szektorát és azok jövőbeli versenyképességét az uniós belső piacon, amely szektor hazánk szempontjából ráadásul stratégiai sikerágazatnak minősíthető.

A jogszabálycsomag önmagában is rendkívül hátrányos, de a szabályozás legvitatottabb politikai pontjai közé tartozik a kiküldött munkavállalókról szóló irányelv (ún. kiküldetési irányelv) alkalmazása a közúti fuvarozói ágazatban. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy kisebb-nagyobb megkötésekkel, de a fuvarozó célországában meghatározott „javadalmazás" mértékét kell megfizetni a sofőr számára, ami a hazai szint többszöröse. Ehhez kapcsolódóan problémás, hogy amennyiben a sofőr nemzetközi fuvart hajt végre (a hazai szektor jelentős része ilyen típusú áruszállításban érdekelt), úgy minden olyan ország esetében, amelyen a sofőr az áruszállítás közben csak áthalad, a küldő vállalatnak adminisztrálnia kell az ottani javadalmazási szabályok szerint, függetlenül attól, hogy ez adott esetben pusztán néhány órányi ideiglenes ott tartózkodást jelent. Tehát minden, arra az időtartamra eső jövedelmet és szociális juttatást meg kell fizetni a munkavállalónak az adott ország javadalmazási rendszere szerint, mivel az már kiküldöttnek minősül.

Hasonlóképpen aránytalan és a gyakorlatban végrehajthatatlan rendelkezés annak a megtiltása, hogy a sofőr a gépjármű kabinjában töltse el pihenőidejét. Evidens, hogy a közlekedésbiztonság és a megfelelő szociális és higiéniás körülmények biztosítása szempontjából kulcsfontosságú a megfelelő pihenés a sofőr számára. Azonban a szabályozás a jövőben kötelezné a fuvarozó vállalatot arra, hogy megfelelő szálláshelyen helyezze el a sofőrt, amelynek végrehajtása jelentős terhet jelent: egyrészt, mivel nem áll rendelkezésre erre megfelelő infrastruktúra és szálláshely a nyugat-európai autópályákon és parkolóhelyeken, másrészt biztosítási okokból is aggályos, mert a sofőr nem hagyhatja őrizetlenül a szállítmányát. Harmadrészt, annak kötelezővé tétele, hogy a jármű nyolchetente hazatérjen a székhely szerinti tagállamba – akár üresen, áru nélkül is – nyíltan szembemegy az Európai Unió klímapolitikai céljaival, mivel egyes számítások szerint 7,3 millió tonna extra szén-dioxid kibocsátás termelődne ezáltal.

A magyar kormány az Európai Unió Tanácsában a Mobilitási Csomag megjelenésétől kezdve, tehát több mint két és fél éve folyamatosan aktív érdekérvényesítést folytatott szakértői és magas politikai szinten egyaránt a velünk hasonlóan gondolkodó kelet-közép-európai és balti tagállamokkal közösen. Ugyanakkor a Franciaország és Németország vezette erős nyugat-európai politikai nyomásgyakorlás lehetetlenné tette a – számos fuvarozói szervezet által is kifogásolt – javaslatok érdemi vitáját. Ebbe a nyugat-európai érdekcsoportba tartozott Ausztria is, aki uniós elnöksége alatt olyan korlátozó jellegű intézkedéseket tartalmazó „kompromisszumos" javaslatot dolgozott ki, amely a nyugati tagállamok érdekeit jelenítette meg, szemben a kelet-közép-európai régió tagállamaival. Az uniós döntéshozatalban érvényes minősített többségi szavazásra vonatkozó szabályok miatt pedig egy, akár ekkora régió – 7-8 tagállam – ellenzése sem elegendő egy jogszabály elfogadásának megakadályozásához.

A Mobilitás Csomag jelenlegi formájában azt erősíti meg, hogy a nyugati tagállamok saját nemzeti érdekeiknek megfelelően „szemezgetnek" az uniós vívmányok és a belső piaci alapszabadságok közül, amikor az érdekeik úgy kívánják.

A számukra kedvező esetekben (pl. a tőke szabad áramlása) ezek megkérdőjelezhetetlen alapelvek és a belső piac erősítésének eszközei. Ha azonban a kelet-közép-európai tagállamok vállalkozásai számára jelent előnyt, hogy tisztességes módon élnek gazdasági lehetőségeikkel például a szolgáltatásnyújtás szabadsága terén, a szabályozási „reflex" a protekcionizmus; a belső piac működése pedig másodlagos szemponttá válik. Nehéz ezt nem kettős mérceként értelmezni.

A Mobilitás Csomag esetében pedig mindezt tetézi, hogy a kelet-közép-európai vállalkozások kiszorításával, az EU-n kívüli versenytársak előnybe hozásával nemcsak a belső piac erősítése és a klímavédelem céljai, hanem a tagállamok közötti őszinte és lojális együttműködés elve is megkérdőjeleződik.

Az elkövetkező időszakban átfogó, uniós szintű vitasorozat fog indulni Európa jövőjéről. Ez a vitasorozat megfelelő fórumot teremthet arra, hogy az uniós alapszabadságok gyakorlatban történő sérelmére is kellő figyelem irányuljon – még akkor is, ha az pár nyugati tagállamnak nem feltétlenül érdeke.

Steiner Attila, európai uniós ügyekért felelős államtitkár, Igazságügyi Minisztérium

******************************

A minap adott interjút lapunknak Varga Judit igazságügyi miniszter a legnagyobb nemzetközi technológiai vállalatokkal szembeni fellépés indokairól és jogi-gyakorlati lehetőségeiről:

Az uniós belső piac négy alapvető szabadságelvének korlátozott érvényesüléséről és annak mögöttes okairól részletesen beszélt nekünk a közelmúltban Darvas Zsolt, a brüsszeli Bruegel kutatóintézet vezető kutatója is:

Címlapkép forrása: Getty Images, szerző portrékép forrása: Grazmel Photograpy

Ez a cikk "Az EU kohéziós politikájának hatásai Magyarországon - jelen és jövő" című, 2019. április 1-től 2020. március 31-ig tartó munkaprogram része, amelyet a Portfolio.hu-t kiadó Net Média Zrt. valósít meg az Európai Unió finanszírozásával. Jelen tartalom kizárólag a cikk szerzőjének álláspontját tükrözi. A munkaprogramot finanszírozó Európai Bizottság semmilyen felelősséget nem vállal a cikkben szereplő információk felhasználását illetően.

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: A totális kirekesztés és intolerancia, a sajátjaikkal szemben is. Balliberálisok, egy közösség ami nem véd meg, és ahova nem érdemes tartozni.

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs
A cikk emailben történő elküldéséhez kattintson ide, vagy másolja le és küldje el ezt a linket: https://magyarnemzet.hu/ahelyzet/lofej-a-szinhazban-7871891/

Amikor a Keresztapában Jack Woltz filmproducer arra ébred drága selyempizsamájában, hogy kedvenc lovának levágott, vérző fejével együtt fekszik az ágyban, hisztérikusan üvölteni kezd.

A kiabálás nyilván nem túlzás, a helyzet tragikus és meglepő, de aki ismeri a maffia világát, az korántsem csodálkozik ezen. A lófej azóta is érdekes jelkép, és a magyar kulturális életben sem maradt csupán színházi kellék vagy elvont fogalom. Annál jóval valóságosabb lett: a lófejküldés a balliberális kulturális élet jól bejáratott, létező gyakorlata, és – a Keresztapa-hasonlatnál maradva – az, aki megtöri az omerta törvényét, aki nem serénykedik akkor, amikor arra a bizonyos szívesség beváltására vonatkozó kérés is megérkezik, könnyen Jack Woltz helyében találhatja magát.

Eszenyi Enikő, a Vígszínház igazgatója körül már hetek óta áll a bál. A teátrumot tizenegy éve vezető színész, rendező eddig szeretett, megbecsült és mélyen tisztelt tagja volt a balliberális kulturális világnak, az általa vezetett intézmény pedig a liberális kultúra pesti fellegvárának számított, akiről és amiről csak szuperlatívuszokban illett beszélni – ugyanis ez idáig a kritika csak konzervatív trükknek számított.

A fővárosi vezetés bőkezűen támogatta az intézményt, a tartalomba nem szólt bele, a gépezet forgott, az alkotó alkotott. Ám a balliberális média Mérgező légkör a Vígszínházban című és hasonló felütésű cikkeit olvasva immár világossá vált, hogy Eszenyi Enikő kegyvesztett lett. A dolog miértje több mint tanulságos és érdekes. A tavalyi, színháztörvény-ellenes Madách téri tüntetésre hiába várták Eszenyi Enikőt, nem igyekezett szerepelni a kormányellenes tüntetésen.

Ez korántsem jelenti azt, hogy kiállt a kormány mellett, talán csak számot vetett a valósággal: színháza rengeteg támogatást kapott, faramuci helyzetbe keveredett volna, hogy ha a többiekkel együtt tiltakozik, ráadásul politikai alapon. Utána azt mondta, hogy azért nem vett részt a tüntetésen, mert szerinte mindent szakmai úton kell elintézni, itt pedig a diskurzus politikai térbe került.

Pedig a döntése után ő is ott találta magát, ráadásul a sajátjai kereszttüzében. A keresztapai világ már akkor megnyilvánult, amikor megzavarták a Vígszínház A diktátor című előadását, és páran felmutatták a „Távol maradni is politika, Enikő" molinót. Hát nem érdekes? Tíz év alatt nem olvastunk mérgező légkörről, diktatórikus vezetési módról, elüldözött színészekről, szembetűnő alkalmazotti fluktuációról, azóta mindenütt csak a kiteregetett szennyest láthatjuk.
Az omerta törvénye addig vonatkozik valakire a balliberális kulturális körökben, ameddig mindenki szem marad a láncban.

Addig nincsen itt semmi látnivaló, egyetlen hajszála sem görbülhet az illetőnek. Viszont a legkisebb fellazulásnak is bukás lehet a következménye. Csak egyszer kell kimaradni a nagy szimpóziumból.
A lófejet már lecsapták és becsomagolták. A liberális média támadásai, a hirtelen előbukkanó történetek mind arról árulkodnak, hogyan működik és milyen mély bugyrai vannak a rendszerváltozás után is garázdálkodó balliberális kultúrmaffiának. Eszenyi Enikőnek elküldték a lófejet, a baráti sajtójuk pedig megkapta a kilövési engedélyt.

Egy jól kitervelt karaktergyilkosságnak lehetünk most a szemtanúi. Csak egyszer hibázhatsz, és akkor véged, mert bárki lófejjel ébredhet az ágyában, aki nem fúj egy követ a balliberális oldallal.

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: A totális kirekesztés és intolerancia, a sajátjaikkal szemben is. Balliberálisok, egy közösség ami nem véd meg, és ahova nem érdemes tartozni.

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs
A cikk emailben történő elküldéséhez kattintson ide, vagy másolja le és küldje el ezt a linket: https://magyarnemzet.hu/ahelyzet/lofej-a-szinhazban-7871891/

Amikor a Keresztapában Jack Woltz filmproducer arra ébred drága selyempizsamájában, hogy kedvenc lovának levágott, vérző fejével együtt fekszik az ágyban, hisztérikusan üvölteni kezd.

A kiabálás nyilván nem túlzás, a helyzet tragikus és meglepő, de aki ismeri a maffia világát, az korántsem csodálkozik ezen. A lófej azóta is érdekes jelkép, és a magyar kulturális életben sem maradt csupán színházi kellék vagy elvont fogalom. Annál jóval valóságosabb lett: a lófejküldés a balliberális kulturális élet jól bejáratott, létező gyakorlata, és – a Keresztapa-hasonlatnál maradva – az, aki megtöri az omerta törvényét, aki nem serénykedik akkor, amikor arra a bizonyos szívesség beváltására vonatkozó kérés is megérkezik, könnyen Jack Woltz helyében találhatja magát.

Eszenyi Enikő, a Vígszínház igazgatója körül már hetek óta áll a bál. A teátrumot tizenegy éve vezető színész, rendező eddig szeretett, megbecsült és mélyen tisztelt tagja volt a balliberális kulturális világnak, az általa vezetett intézmény pedig a liberális kultúra pesti fellegvárának számított, akiről és amiről csak szuperlatívuszokban illett beszélni – ugyanis ez idáig a kritika csak konzervatív trükknek számított.

A fővárosi vezetés bőkezűen támogatta az intézményt, a tartalomba nem szólt bele, a gépezet forgott, az alkotó alkotott. Ám a balliberális média Mérgező légkör a Vígszínházban című és hasonló felütésű cikkeit olvasva immár világossá vált, hogy Eszenyi Enikő kegyvesztett lett. A dolog miértje több mint tanulságos és érdekes. A tavalyi, színháztörvény-ellenes Madách téri tüntetésre hiába várták Eszenyi Enikőt, nem igyekezett szerepelni a kormányellenes tüntetésen.

Ez korántsem jelenti azt, hogy kiállt a kormány mellett, talán csak számot vetett a valósággal: színháza rengeteg támogatást kapott, faramuci helyzetbe keveredett volna, hogy ha a többiekkel együtt tiltakozik, ráadásul politikai alapon. Utána azt mondta, hogy azért nem vett részt a tüntetésen, mert szerinte mindent szakmai úton kell elintézni, itt pedig a diskurzus politikai térbe került.

Pedig a döntése után ő is ott találta magát, ráadásul a sajátjai kereszttüzében. A keresztapai világ már akkor megnyilvánult, amikor megzavarták a Vígszínház A diktátor című előadását, és páran felmutatták a „Távol maradni is politika, Enikő" molinót. Hát nem érdekes? Tíz év alatt nem olvastunk mérgező légkörről, diktatórikus vezetési módról, elüldözött színészekről, szembetűnő alkalmazotti fluktuációról, azóta mindenütt csak a kiteregetett szennyest láthatjuk.
Az omerta törvénye addig vonatkozik valakire a balliberális kulturális körökben, ameddig mindenki szem marad a láncban.

Addig nincsen itt semmi látnivaló, egyetlen hajszála sem görbülhet az illetőnek. Viszont a legkisebb fellazulásnak is bukás lehet a következménye. Csak egyszer kell kimaradni a nagy szimpóziumból.
A lófejet már lecsapták és becsomagolták. A liberális média támadásai, a hirtelen előbukkanó történetek mind arról árulkodnak, hogyan működik és milyen mély bugyrai vannak a rendszerváltozás után is garázdálkodó balliberális kultúrmaffiának. Eszenyi Enikőnek elküldték a lófejet, a baráti sajtójuk pedig megkapta a kilövési engedélyt.

Egy jól kitervelt karaktergyilkosságnak lehetünk most a szemtanúi. Csak egyszer hibázhatsz, és akkor véged, mert bárki lófejjel ébredhet az ágyában, aki nem fúj egy követ a balliberális oldallal.

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Mostanában visszaesés lesz a szállítmányozásban, nemcsak járvány miatt, hanem mert az unió ebben is, mint annyi más mindenben nyíltan diszkriminálja a közép-európai tagáll

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Aki már járt Nyugat-Európa autópályáin és annak pihenőhelyein, annak bizonyára feltűnt, hogy a kamionok jelentős része kelet-közép-európai. A közúti áruszállítási ágazatban hazánk is élen jár, hiszen Európa egyik legmeghatározóbb logisztikai cége magyar érdekeltségű. 2004-es európai uniós csatlakozásunkat követően ugyanis megnyílt az egységes belső piac a kelet-közép-európai cégek és munkavállalók számára, az új tagországok vállalatai pedig a kapitalizmus szabályainak megfelelően, hatékonyan és tisztességes módon kihasználták a piacnyitást, és jelentős részesedést szereztek.

Az alábbi grafikon jól illusztrálja a V4-ek és a balti országok GDP arányosan növekvő árbevételét 2008-2017 között e területen, míg a nyugat- és dél-európai piac stagnálását, ami alátámasztja a leírtakat:

Nyugat-Európában azonban sajnálatos módon a régió ebbéli sikertörténetét egyre jobban átértelmezik, és inkább úgy közelítik meg a kérdéskört, hogy a kelet-közép-európaiak kiszorítják őket saját piacukról, a meglátásuk szerint alulfizetett és kihasznált sofőrjeikkel és a „kétes hátterű" postafiók cégekkel. Az eltérő gazdasági hátterek miatt tény, hogy a nyugat-európaihoz képest alacsonyabb bérekért dolgoznak a sofőrök, de az ágazatban egyrészt folyamatos a bérnövekedés, másrészt, a kelet-közép-európai cégek sokkal komolyabb informatikai háttérrel, jobb szervezéssel és minőségi szolgáltatásokkal dolgoznak, mint sok nyugati versenytársuk ezen a piacon. Így például kiemelten sikeres projektként tartják számon, hogy az egyik, az uniós piacon is meghatározó magyar cégnél egy mesterséges intelligencia alapú fuvartervező rendszerrel szervezik a munkát.

A nemrég részben elfogadott Mobilitási Csomag nevű átfogó jogszabálycsomag az EU közúti áruszállítási ágazatának reformjáról szól, azon belül a sofőrök munkakörülményeiről, a kiküldött munkavállalókra vonatkozó előírások nemzetközi áruszállításban résztvevő sofőrökre való alkalmazásáról, a közúti fuvarozási piachoz való hozzáférésről és általánosságban a szabályok hatékonyabb érvényesítéséről.

Jelen formájában a Csomag pusztán a nyugati tagállamok által hangoztatott protekcionista, piacvédő megközelítéseket jeleníti meg, ami várhatóan a harmadik országok árufuvarozóinak fog teret engedni a belső piacon a kelet-közép-európai közúti áruszállítók kárára.

Magyarország számára teljes mértékben elfogadhatatlan, hogy az Európai Unióban ilyen kettős mérce megengedhető legyen, mivel az intézkedés rendkívül negatívan érinti a kelet-közép-európai régió tagállamainak fuvarozási szektorát és azok jövőbeli versenyképességét az uniós belső piacon, amely szektor hazánk szempontjából ráadásul stratégiai sikerágazatnak minősíthető.

A jogszabálycsomag önmagában is rendkívül hátrányos, de a szabályozás legvitatottabb politikai pontjai közé tartozik a kiküldött munkavállalókról szóló irányelv (ún. kiküldetési irányelv) alkalmazása a közúti fuvarozói ágazatban. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy kisebb-nagyobb megkötésekkel, de a fuvarozó célországában meghatározott „javadalmazás" mértékét kell megfizetni a sofőr számára, ami a hazai szint többszöröse. Ehhez kapcsolódóan problémás, hogy amennyiben a sofőr nemzetközi fuvart hajt végre (a hazai szektor jelentős része ilyen típusú áruszállításban érdekelt), úgy minden olyan ország esetében, amelyen a sofőr az áruszállítás közben csak áthalad, a küldő vállalatnak adminisztrálnia kell az ottani javadalmazási szabályok szerint, függetlenül attól, hogy ez adott esetben pusztán néhány órányi ideiglenes ott tartózkodást jelent. Tehát minden, arra az időtartamra eső jövedelmet és szociális juttatást meg kell fizetni a munkavállalónak az adott ország javadalmazási rendszere szerint, mivel az már kiküldöttnek minősül.

Hasonlóképpen aránytalan és a gyakorlatban végrehajthatatlan rendelkezés annak a megtiltása, hogy a sofőr a gépjármű kabinjában töltse el pihenőidejét. Evidens, hogy a közlekedésbiztonság és a megfelelő szociális és higiéniás körülmények biztosítása szempontjából kulcsfontosságú a megfelelő pihenés a sofőr számára. Azonban a szabályozás a jövőben kötelezné a fuvarozó vállalatot arra, hogy megfelelő szálláshelyen helyezze el a sofőrt, amelynek végrehajtása jelentős terhet jelent: egyrészt, mivel nem áll rendelkezésre erre megfelelő infrastruktúra és szálláshely a nyugat-európai autópályákon és parkolóhelyeken, másrészt biztosítási okokból is aggályos, mert a sofőr nem hagyhatja őrizetlenül a szállítmányát. Harmadrészt, annak kötelezővé tétele, hogy a jármű nyolchetente hazatérjen a székhely szerinti tagállamba – akár üresen, áru nélkül is – nyíltan szembemegy az Európai Unió klímapolitikai céljaival, mivel egyes számítások szerint 7,3 millió tonna extra szén-dioxid kibocsátás termelődne ezáltal.

A magyar kormány az Európai Unió Tanácsában a Mobilitási Csomag megjelenésétől kezdve, tehát több mint két és fél éve folyamatosan aktív érdekérvényesítést folytatott szakértői és magas politikai szinten egyaránt a velünk hasonlóan gondolkodó kelet-közép-európai és balti tagállamokkal közösen. Ugyanakkor a Franciaország és Németország vezette erős nyugat-európai politikai nyomásgyakorlás lehetetlenné tette a – számos fuvarozói szervezet által is kifogásolt – javaslatok érdemi vitáját. Ebbe a nyugat-európai érdekcsoportba tartozott Ausztria is, aki uniós elnöksége alatt olyan korlátozó jellegű intézkedéseket tartalmazó „kompromisszumos" javaslatot dolgozott ki, amely a nyugati tagállamok érdekeit jelenítette meg, szemben a kelet-közép-európai régió tagállamaival. Az uniós döntéshozatalban érvényes minősített többségi szavazásra vonatkozó szabályok miatt pedig egy, akár ekkora régió – 7-8 tagállam – ellenzése sem elegendő egy jogszabály elfogadásának megakadályozásához.

A Mobilitás Csomag jelenlegi formájában azt erősíti meg, hogy a nyugati tagállamok saját nemzeti érdekeiknek megfelelően „szemezgetnek" az uniós vívmányok és a belső piaci alapszabadságok közül, amikor az érdekeik úgy kívánják.

A számukra kedvező esetekben (pl. a tőke szabad áramlása) ezek megkérdőjelezhetetlen alapelvek és a belső piac erősítésének eszközei. Ha azonban a kelet-közép-európai tagállamok vállalkozásai számára jelent előnyt, hogy tisztességes módon élnek gazdasági lehetőségeikkel például a szolgáltatásnyújtás szabadsága terén, a szabályozási „reflex" a protekcionizmus; a belső piac működése pedig másodlagos szemponttá válik. Nehéz ezt nem kettős mérceként értelmezni.

A Mobilitás Csomag esetében pedig mindezt tetézi, hogy a kelet-közép-európai vállalkozások kiszorításával, az EU-n kívüli versenytársak előnybe hozásával nemcsak a belső piac erősítése és a klímavédelem céljai, hanem a tagállamok közötti őszinte és lojális együttműködés elve is megkérdőjeleződik.

Az elkövetkező időszakban átfogó, uniós szintű vitasorozat fog indulni Európa jövőjéről. Ez a vitasorozat megfelelő fórumot teremthet arra, hogy az uniós alapszabadságok gyakorlatban történő sérelmére is kellő figyelem irányuljon – még akkor is, ha az pár nyugati tagállamnak nem feltétlenül érdeke.

Steiner Attila, európai uniós ügyekért felelős államtitkár, Igazságügyi Minisztérium

******************************

A minap adott interjút lapunknak Varga Judit igazságügyi miniszter a legnagyobb nemzetközi technológiai vállalatokkal szembeni fellépés indokairól és jogi-gyakorlati lehetőségeiről:

Az uniós belső piac négy alapvető szabadságelvének korlátozott érvényesüléséről és annak mögöttes okairól részletesen beszélt nekünk a közelmúltban Darvas Zsolt, a brüsszeli Bruegel kutatóintézet vezető kutatója is:

Címlapkép forrása: Getty Images, szerző portrékép forrása: Grazmel Photograpy

Ez a cikk "Az EU kohéziós politikájának hatásai Magyarországon - jelen és jövő" című, 2019. április 1-től 2020. március 31-ig tartó munkaprogram része, amelyet a Portfolio.hu-t kiadó Net Média Zrt. valósít meg az Európai Unió finanszírozásával. Jelen tartalom kizárólag a cikk szerzőjének álláspontját tükrözi. A munkaprogramot finanszírozó Európai Bizottság semmilyen felelősséget nem vállal a cikkben szereplő információk felhasználását illetően.

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Helyes, meg a többi intézkedésük is. Egyik kijelentés a mai sajtótájékoztatón a kereskedők vásárlási lázat kihasználó mesterséges élelmiszerár felhajtása volt - az ágazat

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

"Fájdalom költözött öt éve szívünkbe, Nem múlik el soha, itt marad örökre. A múltba visszanézve valami fáj, Valakit keresünk, aki nincs többé már. Csak az idő múlik, feledni nem lehet, Szívünk őrzi drága emlékedet." Soha nem múló fájdalommal emlékezünk a feledhetetlen id. Kiss Béla halálának 5. évfordulóján. Szerető feleséged Fiaid, menyeid, unokáid

"Még éltél szerettünk, Még élünk nem feledünk." Fájó szívvel emlékezünk a feledhetetlen Elbert Tibor halálának első évfordulóján. Szerető családod

Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Burai László nyugdíjas tűzoltó főtörzsőrmester 78 éves korában elhunyt. Temetése 2020. március 13-án, pénteken, 11 órakor lesz a komáromi temetőben. A gyászoló család

Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Kerekes Márta 80 éves korában elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2020. március 13-án, pénteken, 14 órakor lesz a komáromi temetőben. A gyászoló család

Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Kiss Antal 65 éves korában elhunyt. Temetése 2020. március 16-án, hétfőn, 14 órakor lesz a komáromi temetőben. A gyászoló család

Fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Wittmann Gézáné Horváth Ibolya 64 éves korában türelemmel viselt betegség után elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2020. március 14-én, szombaton, 13 órakor lesz a környei temetőben református szertartás szerint. A gyászoló család

"Eltelt egy év nélküled, Mely sokkal nehezebb, mint képzeled. Hihetetlen, hogy már egy éve elmentél, A szívünkből egy darabot elvittél. Olyan sok boldog emlék, tudjuk, hogy a miénk, De szívünk minden szeretete örökké a Tiéd." Fájó szívvel emlékezünk Szilvási István János "Szilva" halálának 1. évfordulóján. A gyászoló család

"Szeretteim, én már elmegyek, küzdöttem, de már nem lehet, A csend ölel át és a szeretet, Isten veletek!" Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy id. Nagy István mocsai lakos életének 87. évében csendesen elhunyt. Temetése 2020. március 11-én, szerdán, 15 órakor lesz a mocsai temetőben a református egyház szertartása szerint. Egyben köszönetet mondunk mindazoknak, akik felejthetetlen halottunkat utolsó útjára elkísérik és fájdalmunkban őszinte szívvel osztoznak. A gyászoló család

"Elcsitul a szív, mely értünk dobogott, Pihen a kéz, mely értünk dolgozott, Számunkra Te sosem leszel halott, Örökké élni fogsz, mint a csillagok." Fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Goldchmidt Antalné Tischler lda életének 100. évében csendesen elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2020. március 11-én, szerdán, 11 órakor lesz Tatabányán, az újtelepi temetőben, a sírnál. A gyászoló család

Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Vizi Erzsébet 82 éves korában elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2020. március 12-én, csütörtökön, 13 órakor lesz Tatán, az Almási úti temetőben. A gyászoló család

Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Bognár Róbert Károlyné 68 éves korában elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2020. március 11-én, szerdán, 15 órakor lesz Tatán, az Almási úti temetőben. A gyászoló család

Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Bakos Péterné Mateidesz Edit 87 éves korában otthonában elhunyt. Hamvait szűk családi körben helyezzük örök nyugalomra. A gyászoló család

Fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Juhász Mihály a KEMÖ Pedagógiai Intézetének nyugdíjasa életének 74. évében elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2020. március 11-én, szerdán, 13 órakor lesz Tatabányán, a Síkvölgyi úti temetőben, a sírnál. Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak, akik felejthetetlen halottunk búcsúztatásán megjelennek, sírjára a kegyelet virágait helyezik és fájdalmunkban őszinte szívvel osztoznak. A gyászoló család

Az idő múlik, de feledni nem lehet, ha az én időm is lejár, Te várj engemet. Énekeld újra el nekem, "ahogy én szeretlek nem szeret úgy senki…" Karod nem fog át, nem ölel, mint régen, De a csillagok közt vigyázol Rám - remélem! Fájó szívvel emlékezünk drága férjem Trestyánszky Géza halálának 12. évfordulóján. Szerető feleséged és gyászoló családod

Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy id. Békási Imre hentes-mészáros 86 éves korában váratlanul elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2020. március 10-én, kedden, 15 órakor lesz a kisbéri felső temetőben. A gyászoló család

"Ha meghalok, ne sírjatok, Isten hívott és rám hajolt, Ha emlegettek, én ott leszek, De fáj, ha látom könnyetek, Ha rám gondoltok, mosolyogjatok, Most már Istenhez közel vagyok." Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy drága édesanyánk, nagymamánk, feleség, anyós, barát, testvér Tresztenyákné Haladi Piroska életének 68. évében váratlanul elhunyt. Temetése 2020. március 9-én, hétfőn, 14 órakor lesz Tatabányán, az újtelepi temetőben (új ravatalazó). A gyászoló család

Fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Lengyel Istvánné Antal Mária volt Cipőgyári dolgozó, a Juniorka Óvoda nyugdíjasa 64 éves korában súlyos betegség után és Lengyel István a Tatai Állami Gazdaság volt dolgozója 67 éves korában váratlanul elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatásuk 2020. március 10-én, kedden, 11 órakor lesz Tatán, az Almási úti temetőben. Egyben köszönetet mondunk mindazoknak, akik felejthetetlen szeretteink búcsúztatásán megjelennek, sírjukra koszorút, virágot helyeznek és mély gyászunkban őszinte szívvel osztoznak. A gyászoló család

Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Nemes Sándor a Vértes Volán volt dolgozója 87 éves korában elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2020. március 6-án, pénteken, 15 órakor lesz az oroszlányi Munkás Szent József plébániatemplomban. A gyászoló család

Fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Csere Endréné Bálint Zsuzsanna 69 éves korában elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2020. március 6-án, pénteken, 15 órakor lesz Tatán, a Környei úti temetőben. Tisztelettel kérjük, hogy együttérzésüket egy szál virággal fejezzék ki. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik gyászunkban őszinte szívvel osztoznak. A gyászoló család

Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy id. Barna János 65 éves korában hosszú betegség után elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2020. március 6-án, pénteken, 17 órakor lesz Tatán, a Környei úti temetőben. Egyben köszönetet mondunk mindazoknak, akik felejthetetlen halottunk búcsúztatásán megjelennek, ravatalára koszorút, virágot helyeznek, s mély gyászunkban őszinte szívvel osztoznak. A gyászoló család

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at kreuzfeldildiko@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.