2019. december 25., szerda

FB-RSS feed for Kiss Balázs: S Prohászka Ottokár püspökünktől tudjuk, „idealizmus nélkül az élet nem ér semmit”. Gondolatiságának jegyében szeretnék ezúton is áldott karácsonyt kívánni portálunk minde

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs
Kivégezni Istent

Emlékszem, mikor első alkalommal olvastam a történetet, hogy annak idején a Szovjetunióban komplett bírósági tárgyalást rendeztek meg Isten kivégzésének, keveredett bennem a döbbenet és a humor érzése. Ez utóbbi nyilván nem igényel kifejtést, előbbi viszont véresen komoly valóságot jelentett, mert ez egy elvi állásfoglalásnak volt felfogható, melynek következtében több ezren haltak vértanúhalált hitükért a bolsevik diktatúra éveiben, majd 1945-öt követően már nem csak a Szovjetunióban, hanem Kelet-Európában, többek között hazánkban is.

Az eset még meglehetősen a kezdet kezdetén történt, 1918-ban. Kevésbé ismert, de ötéves tervekből nem csupán gazdasági természetűek voltak, hanem a '30-as évek elején a Sztálin által meghirdetett ötéves vallásellenes terv is, ahol azt a cél tűzték ki, hogy ez időn belül felszámolnak minden vallási „maradványt". Ennek adta meg startlövését a szóban forgó 1918-as „per"; a lövés itt nem is annyira képletes. Ugyanis a vádlottak padjára egy Bibliát helyeztek, miután pedig emberiség elleni bűntett és népirtás vádjával megtörtént Isten halálra ítélése, azt akképpen hajtották végre, hogy az ég felé adtak le több sortüzet.

Koncepciós perekben már akkor nagyok voltak, még védőügyvédet is kirendeltek Isten mellé, az ügyész pedig sorolta a bűnöket, melyeket Isten követett el az orosz nép ellen. Persze ahogy később, úgy itt sem volt valódi esélye a vádlottnak. A szarkasztikus jelleget tetten lehet érni, Isten „pillanatnyi zavart elmeállapotára" vagy „pszichés problémáira" való hivatkozással kívánták elérni felmentést. Ilyen demonstratív típusú pert egyébként a következő években többet is tartottak.

A történelem végső ura azonban Isten, a Szovjetunió pedig odakerült, ahová való, a történelem szemétdombjára. De hogy mindez teljesen a múlté, szellemisége pedig végleg kiveszett, alighanem kevesen gondolhatják.

Persze, könnyű rávágni, „igen, ott, messze, nyugaton!". Pontosítsunk. A Nyugati pályaudvarnál. Arról már olvashattunk portálunkon is, hogy „ismeretlenek" megrongálták a Mi Hazánk által felállított adventi kettős keresztet, miután a momentumos Soproni Tamás jókora hisztit csapott körülötte. De mivel ez a történet kellően közismert, és már írtam is róla, 1919 szellemisége újra a pesti utcán címmel, ezért erről többet nem érdemes.

Hanem történt a napokban, hogy Jászberényben nem tudta tovább türtőztetni magát a balliberális összefogás. Emlékezetes, ebben a városban rendeztek új választást, miután az első meglehetősen szoros volt, másodjára azonban sajnos hatalmas főlénnyel nyert a balliberális oldal. Még csak a nevét sem érdemes megemlíteni, ki nyert.

Hírdetés

Alpolgármestere viszont, aki korábban még csupán képviselő volt, itt most nevesítsük, Balogh Béla, a Magyar Szocialista Párt tagja, igencsak elragadtatta magát. Nem illik az október 23-i városi ünnepséghez a katolikus szentmise, és nem lenne jó, ha ezután is lenne egyházi szertartás a központi program részeként – ezzel fordult az október 13-i önkormányzati választás után a jászberényi ferences templom plébánosához.

No, akkor álljunk meg egy picit. Arról az MSZP-ről beszélünk, amely jogutódja az egykori kommunista állampártnak, melynek kezéhez magyar emberek vére tapad, ők verték le 1956-os szabadságfelkelésünket, és ezek után ráfér a pofájára, hogy egy katolikus szentmise nem egyeztethető össze az '56-os megemlékezéssel. Posztkommunisták jelenléte vajon mennyiben kompatibilis vele?

Jászberény belekóstolhatott, mi várna ránk, ha 2022-ben győzelmesen kerülnének ki a választásokból. És óva intenék mindenkit attól, legyintsen, mondván, ő maga nem vallásos, számára ezek a dolgok kevésbé fontosak, mert ebben az esetben nem csak erről van szó. Ahogy a kommunisták esetében a vallás- és egyházüldözés az ideológiájukban foglalt ateizmusból fakadt, úgy a patriotizmus, a hazaszeretet elleni vívott háborújuk pedig internacionalizmusukból.

De ez a kettő egymás nélkül értelmezhetetlen, nem is lehet ez másképpen egy materialista talajon álló világnézet esetében, mely egyszerre tagadja Isten létét és a haza ideáját mint olyan értékeket, melyek idealista ihletésből fakadnak, és felemelik az embert olyan lelki-szellemi magasságokba, melyek által valóban emberré válhat. Ez sem a bolsevizmusban, sem a liberalizmusban, sem pedig akármilyen kutyult, ma dívó válfajában nem tapasztalható meg.

S Prohászka Ottokár püspökünktől tudjuk, „idealizmus nélkül az élet nem ér semmit". Gondolatiságának jegyében szeretnék ezúton is áldott karácsonyt kívánni portálunk minden olvasójának, és az egy és oszthatatlan magyar nemzet számára, a szebb és boldogabb jövő reményében!

Ez a hit, ez a vágy a változatlan örökkévalóságnak képviselője a földön! Minden változik, forog, elhal; de az emberiség hite s reménye nem változik, sőt örökkévalóságba öltözik s minden karácsony éjjel új ruhát húz, fényeset, mint az égből leáradó mennyei fényesség, s örök ifjúságot szív magába a kis Jézusnak tiszta, ragyogó szemeiből.
Prohászka Ottokár
(Új elmélkedések: Az örök Betlehem,1898)

Lantos János – Kuruc.info


Forrás:kuruc.info
Tovább a cikkre »
You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at partizaninfo@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: „A szabadság és a diktatúra összecsapása zajlik. Ha a szabadság védelmezői vagyunk, nem lehetünk lusták, és nem szabad félnünk – magyarázta. – Ha a gazdasági diktatúra egy

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs
„A nyugati kereszténység utolsó esélye vagyunk

Nem engedhetünk teret azoknak, akik karddal akarják meghódítani a világot – mondta a Liga milánói kongresszusán Matteo Salvini volt olasz belügyminiszter.

A bevándorláspolitikáról, az iszlamizáció veszélyeiről és a keresztény Európa védelméről is beszélt pártja kongresszusán Matteo Salvini. Az olasz politikus szürreálisnak nevezte az ellene zajló eljárásokat.

Salvini: Az a plébános, aki a ramadán rendelkezésére bocsátja templomát, bűncselekményt követ el gyermekeink jövője ellen.
Kép: magyarhirlap.hu/AFP/NurPhoto/Gabriele Maricchi

Hírdetés

A Liga milánói pártkongresszusán Matteo Salvini, a párt vezetője figyelmeztette a jelen lévő ötszáz delegáltat, hogy a jelenlegi történelmi pillanatban egy globális harc van folyamatban, amelyet elveszíthetnek. „Időnként az az érzésem, nem mindenki van tisztában azzal, hogy globális harcban állunk, hanem csak a kicsinyes érdekeiért csatázik" – fogalmazott a volt belügyminiszter. Felhívta a Liga politikusainak figyelmét, hogy nem csak a választásokra készülő Emilia Romagna vagy Calabria tartomány lakóinak sorsa van a párt kezében. „A nyugati kereszténység utolsó esélye vagyunk, számítanak ránk" – mondta Salvini.

„A szabadság és a diktatúra összecsapása zajlik. Ha a szabadság védelmezői vagyunk, nem lehetünk lusták, és nem szabad félnünk – magyarázta. – Ha a gazdasági diktatúra egyesül az iszlám fanatizmussal, akkor gyermekeinknek hagyatéka az éhezés, szegénység és a kilátástalanság lesz. Tisztában kell lennünk azzal, hogy kik az ellenfeleink." A párt vezére kemény szavakat intézett az olasz papokhoz is: „Az a plébános, aki a ramadán rendelkezésére bocsátja templomát, nem a saját hite és vallása iránt tiszteletlen, hanem bűncselekményt követ el gyermekeink jövője ellen. Nem engedhetünk teret azoknak, akik karddal akarják meghódítani a világot."

Az ellene indított sorozatos eljárásokról így szólt: „Nem akarok az áldozat szerepében feltűnni, de szürreálisnak tartom, hogy büntető eljárást indíthatnak az ellen, aki megvédte országa határait, biztonságát, becsületét és méltóságát."

A Liga bevándorláspolitikájáról szólva hangsúlyozta, szolidáris, befogadó és nagylelkű Olaszország szeretnének lenni, de mindezt bizonyos határokon belül, óvatossággal szeretnék megvalósítani. Bűnözőknek és iszlám szélsőségeseknek nincs helyük az országban.

Jánosi Dalma (Róma)


Forrás:gondola.hu
Tovább a cikkre »
You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at partizaninfo@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Karácsony, Húsvét (körmenetet csak katolikusok tartanak), Pünkösd (Csíksomlyói bucsú), és augusztus 20 (Szent Jobb körmenet). alkalmával érdemes legalább passzívan jelen l

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs
Éjféli szentmisék egyházmegyéinkben

A püspöki székhelyeken a főpásztorok által karácsony éjjelén bemutatott szentmisékről készült összefoglalókat olvashatják az alábbiakban.

Esztergom-Budapesti Főegyházmegye

Erdő Péter bíboros, prímás a budapesti Szent István-bazilikában mutatott be szentmisét karácsony éjjelén. Szentbeszédében arra biztatott, hogy karácsonyi örömünk ne fáradjon el az ünnepek végére, hanem legyen része mindennapi életünknek.

„Készüljünk az Eucharisztikus Kongresszusra úgy, hogy januártól szeptemberig minden elsőpénteken, vagyis kilenc egymást követő hónapban folyamatosan járuljunk szentáldozáshoz, bűneinktől megtisztulva, a kegyelem állapotában. Jézus Szíve ígéretei között talán a legnagyszerűbb így hangzik: »Mindazok számára, akik kilenc egymásután következő hónap első péntekén áldoznak, megígérem a végső megtérés ajándékát; ők nem velem ellenségeskedésben fognak meghalni, hanem megkapják a Szentségeket és Szívem biztos menedékük lesz a végső pillanatban«."

Erdő Péter bíboros homíliáját ITT olvashajták.

Fotó: Lambert Attila

* * *

Kalocsa-Kecskeméti Főegyházmegye

Bábel Balázs kalocsa-kecskeméti érsek a kalocsai Nagyboldogasszony-főszékesegyházban mutatott be éjféli ünnepi szentmisét. Koncelebráltak a város papjai. A székesegyház teljesen megtelt karácsony éjjelén.

Az Úr jelei nem a mi logikánk szerintiek – mondta a főpásztor szentbeszédében. – A jel, amit ezen az ünnepen találunk, teljesen hétköznapi. Kisdedet találunk. S minek a jele ez? A Messiás érkezésének. A régi korok talán sokkal érzékenyebbek voltak a jelekre, mint a mai, kizárólag racionálisan gondolkodó ember. Ehhez nagy segítség volt például a Biblia pauperum, vagyis a „szegények Bibliája", mely egyszerre teológia, művészet, sőt költészet is. A történelem során sokféle formában festették meg a betlehemi jelenetet; belevitték a festők a maguk korát, a saját gondolataikat, de mindig megjelent a mély hit. Lorenzo Lotto reneszánsz festő A pásztorok imádása című képén például azt látjuk, hogy a Gyermek simogatja a pásztoroktól kapott bárány fejét. A festő hitével láttatja, hogy a Kisded lesz a Bárány, az Isten Báránya, aki elveszi a világ bűneit.

Hírdetés

Bábel Balázs felhívta a figyelmet arra is, hogy a Betlehem szó annyit jelent: „a kenyér háza". Szent Ágoston rávilágít, hogy az etetőben, a jászolban megjelenik az örök élet kenyere. Az érsek hozzátette: amikor az eucharisztikus kongresszusra készülünk, akkor fontos, hogy együtt lássuk a megtestesülés misztériumát és az élet kenyerének titkát. Az emberi élet az örök élet kenyere nélkül torzó lenne, „sziszifuszi" küzdelem. Ha nincs örök élet, ha az elmúlással a semmi következnék, akkor a küzdelmeknek semmi értelme.

A karácsony üzenet, és nem üzlet! A szeretet sem lehet az. A karácsonynak állandósult üzenete van: minden templom, ahol bemutatják a szentmisét, betlehemmé válhat; megélhetjük a csodát, Jézus Krisztus közénk jön szeretetével és azzal az üzenettel, hogy Isten vissza akar vinni az atyai házba. A betlehemi pásztorokhoz hasonlóan a hálát dicsőítésre kell váltanunk. A jó hír, amit Jézus hozott, örök érvényű. A nagy cél az örök élet, melyet mindannyian várunk és vágyunk: hogy az Úr szeretete által eljutunk országába a szeretet Urának, aki értünk emberré lett – hangsúlyozta a kalocsa-kecskeméti érsek.

Fotó: Koprivanacz Kristóf

* * *

Váci Egyházmegye

A váci székesegyházban egyórás zenei áhítattal hangolódtak a hívek az éjféli szentmisére a Megváltó születésének éjszakáján. A szentmisét Marton Zsolt váci megyéspüspök mutatta be Varga Lajos váci segédpüspök és paptestvérei koncelebrálásával. A szertartáson az egyházmegye kispapjai is jelen voltak.

„A nép, mely sötétségben jár, nagy fényességet lát. Akik a halál árnyékának országában laknak, azoknak nagy világosság támad. Mert gyermek születik, fiú adatik nekünk" – e gondolattal kezdte szentbeszédét a megyéspüspök, majd elmondott egy történetet, mely szerint egy király élete végéhez közeledve úgy döntött, átadja királyságát négy fia közül annak, aki a palota dísztermének minden négyzetcentiméterét meg tudja tölteni a leghasznosabb, legjobb, legértékesebb dologgal. A legidősebb fiú finom homokkal, a második szalmával, a harmadik vízzel töltötte meg a termet, találékonyságuk tetszett a királynak. A legkisebb királyfi egy este bement a sötét díszterembe, gyertyákat gyújtott, és elhelyezte azokat a terem különböző pontjain, és ezeknek a fénye betöltötte az egész dísztermet. A királynak ez az ötlet tetszett a legjobban és így a legkisebb fia lett a király. E kis történet kapcsán világított rá a fény fontosságára Marton Zsolt. „Kétezer évvel ezelőtt megszületett a gyermek Jézus, aki elhozta a fényt az emberiség életébe. Ő maga volt a fény. Ezen a csodálatos éjszakán a Fény születését ünnepeljük."

A püspök kiemelte, hogy az ember mindig vágyott megszabadulni a sötétségtől, a sötétség hatalmától és saját belső sötétségétől. Az ókori Rómában december 25-én a Sol invictust, a dicsőséges nap, a fény születését ünnepelték. Egy kis csoport, a keresztények közössége ugyanakkor titokban az igazi Fény születését ünnepelte ezen a napon, és azóta is ezt ünnepeljük. „Ez a fény nem a reflektorok vakító fénye, nem a reklámok elkápráztató fénye. Ez a fény a remény, az öröm, az igazság világító és gyógyító fényessége. Isten Jézus Krisztusban újjáteremti a világot és benne az embert. Megígéri a népnek, mely sötétségben jár, hogy nagy fényességet fog látni. Ezen a karácsonyon bennünket is újjáteremt az ő Fénye által, ami nem más, mint Ő maga. Új kezdésre hív, újjá akarja teremteni a szívünket, életünket szelíd, de csodálatos fényével, Szentlelkének erejével és biztonságot sugárzó, acélos békéjével" – zárta szentbeszédét a váci főpásztor.

A zenei áhítaton és a szentmisén a váci székesegyház Szent Cecília kórusa működött közre Varga László karnagy vezetésével. Bednarik Anasztázia orgonaművész orgonált.

Fotó: Bölönyi Gabriella


Forrás: Esztergom-Budapesti Főegyházmegye; Kalocsa-Kecskeméti Főegyházmegye; Váci Egyházmegye

Magyar Kurír
Erdő Péter bíboros, prímás szenteste, a zsúfolásig megtelt budapesti Szent István-bazilikában bemutatott éjféli szentmisén


Forrás:magyarkurir.hu
Tovább a cikkre »
You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at partizaninfo@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Photo - Engem látsz ott, TeremtődetNéha olyan jó lenne, ha úgy rendelhetnénk meg az életünket, mint egy vendéglőben az ételt, vagy mint egy svédasztalos vacsoránál, összev

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Engem látsz ott, Teremtődet

Néha olyan jó lenne, ha úgy rendelhetnénk meg az életünket, mint egy vendéglőben az ételt, vagy mint egy svédasztalos vacsoránál, összeválogatva: csak abból kérek, ami ízlik és amit megkívánok.

Egy kis egészség, egy gyönyörű, ügyes feleség vagy férj, egy lány meg egy fiú, hogy meglegyen a „kollekció", valamennyi anyagi tartalék, évente családi utazás valamelyik tengerhez, meg egy kis házikó egy nyugodt helyen a nyugdíjas évekre…

Sajnos nincs ilyen vendéglő, és nincs ilyen svédasztal. Az élet gyakran elég nagy kotyvalékot tálal elénk, érnek meglepetések.

Nem mindig – vagy többnyire nem – úgy alakulnak a dolgaink, ahogy elterveztük; néha túl csípős, máskor meg sótlannak érezzük. Nagyon ritkán olyan „finom", amilyennek szeretnénk. Ilyenkor könnyen oda a békességünk.

Jézus útja ebbe a világba sem volt éppen ideális és „finom".

Max Lucadót idézem:

Leszállt a trónról, levette dicsőségének köntösét, és bőrbe csomagolta magát: pigmentált emberi bőrbe. A világ világossága belépett egy sötét, nedves méhbe. Akit angyalok dicsőítettek, beágyazódott egy szolgálólány méhébe, egy hideg éjszakán született meg, és a tehenek szalmáján aludt. Mária nem tudta, hogy tejet adjon neki vagy hódolatot, hát mindkettővel szolgált – végtére is a gyermek, amennyire ő fel tudta ismerni, éhes és szent volt. József nem tudta, hogy fiának vagy atyjának szólítsa. De végül Jézusnak nevezte, hiszen ezt mondta az angyal, és mivel halvány fogalma sem volt arról, hogyan nevezzen egy olyan Istent, akit a karjában tud ringatni."

Lucado így folytatja: „Nem gondolod, hogy forgott a fejük, és azon tűnődtek: ,Mit művelsz, Isten?' Vagy másként fogalmazva: ,Mit keresel te itt a földön, Isten?' ,Rávehet-e valami, hogy ne szeresselek?' – kérdezi Isten. ,Azon tűnődsz, meddig ér el, meddig tart a szeretetem? A választ megtalálod a sziklás hegyen álló szálkás kereszten. Engem látsz ott, Teremtődet, Istenedet… ennyire szeretlek téged.'"

„…az én békességemet adom nektek." (Jn 14,27) A színes-szagos, gyakran erőltetett karácsonyi békességpótlékaink közé Jézus valami másfajta békességet hoz. Előbbihez a „finom" kell, ami ízlik, amit szeretünk és amit ideálisnak képzelünk. Ám ezek hatása úgy múlik el, mint a fájdalomcsillapítóé.

A mennyből jövő békesség más. A jézusi többlet, a mennyei ajándék abban áll, hogy elhisszük: ami minket ér, az nem véletlen, és ami életünk tányérjára rákerül, abban felfedezhetjük és elfogadhatjuk az értünk emberré lett Isten szerető és megváltó akaratát.

Biciklis kirándulást szerveztek az iskolában a gyerekeknek, szülőkként mi is elővettük a háromkerekű riksánkat. Én autóval szállítottam a többi felszerelést, a feleségem ragaszkodott hozzá, hogy ő tekerje, szállítva a hátsó sorban ülő 3 gyereket is. Mondanom sem kell, a felkészülés hiánya és a gyerekek adta jelentős többletsúly miatt hamar elfáradt. Ekkor az egyik szülő, aki gyakorlottabb biciklis volt, mellé hajtott, és egyik kezével megfogva a riksát segített, tolta. Ilyen „nem úgy" békességet hoz Jézus. Nem feltétlenül lesz könnyebb a teher, az ellenszél sem mindig gyengül, de számolhatunk Azzal, Aki gyakorlottabb, Aki erősebb, Aki mellénk áll, és segít azt húzni vagy cipelni.

Abban lehet békességünk, hogy akármilyen helyzetben vagyunk is, akármit teszünk vagy nem teszünk, akárhogyan is érzünk Isten, önmagunk vagy mások iránt, Ő itt van velünk, és olyan békességgel kínál meg, ami a piros betűs napokon túl is betölt.

„Békességet hagyok nektek, az én békességemet adom nektek, de nem úgy adom nektek, ahogyan a világ adja. Ne nyugtalankodjék a ti szívetek, ne is csüggedjen!" (Jn 14,27)

Kiss Miklós, örösi református lelkipásztor

Megjelent a Magyar7 2019/51-52. számában.

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at partizaninfo@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Untitled

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Untitled

Tuesday 24 December 2019 07:33 PM UTC+00
[unable to retrieve full-text content]Áldott karácsonyt!

Áldott, békés karácsonyt kívánok önöknek!
You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at partizaninfo@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Ezek szerint nem volt más megoldás, aki itt van mindenkinek itt a helye ebben az életben. Nem egyszer élünk, de viszont MOST. :) persze én gnosztikus eretnek szemszögből

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Az emberiség megoldatlan ügye, hogy kizárta Istent az életéből, és így elesett az élet forrásától. Bűnös és korlátozott állapotában egyrészt nem ismeri Istent, másrészt nem képes és nem is akarja rendezni kapcsolatát az Úrral, így nem léphet be a jelenlétébe. Akár a mai ember próbálkozásait látva is megfogalmazhatta volna Kálvin: „Az emberek maguknak ilyen vagy olyan közbenjárókat képzelve eltávolodtak Istentől, mivel hatalmában tartotta őket az a tévedés, hogy Isten tőlük távol van, és ezért nem tudták, hogy hova forduljanak." (1Tim 2,5 alapján) A Szentháromság Isten azonban megindult erőtlenségünkön, és – ahogy már az Ószövetségben is megígérte – jótetszéséből úgy döntött, hogy elküldi Krisztust. Amikor Kálvin az emberré lett Istenről tanít, ahhoz a tanúsághoz csatlakozik, amelyet az egyház – például Jusztin mártír, Euszebiosz és Anselmus – a kezdetektől tanított a Szentírás alapján.

Már Jézus földi útjának kezdetén felragyog a nagy titok: Krisztus Isten (1Jn 5,20). Isten Fia beleegyezett, hogy egy legyen közülünk, emberként járt a földön, még a kereszten is függött, de közben – mint valóságos Isten – szüntelenül betöltötte az egész világot is. „Az irgalmas Isten tehát egyszülött Fia személyében önmagát adta megváltónkul." (Institutio 2.12.2)

A megoldatlan ügyünk teljes megoldást nyert Krisztusban. Őbenne Isten alkalmazkodott a felfogóképességünkhöz, megismerhetővé tette magát, sőt: csak Krisztus által vagyunk képesek Istenben hinni (1Pt 1,20). Másrészt azért lett emberré, hogy azután áldozattá is legyen, és megbékéltesse velünk az Atyát (Kol 1,22) – bár már azzal is elkezdte megfizetni szabadulásunk árát, hogy szolgai formát vett fel. A Krisztus (Felkent) nevet is közbenjárói szolgálata miatt kapta: Isten felkente őt, hogy mennyei és földi értelemben is próféta, pap és király legyen. Ő egy személyben a kijelentő Isten és a kijelentett Ige, az áldozatot bemutató, örök főpap és a megölt Bárány, menny és föld Ura, aki egyszerre a szolgává lett Király is.

Nem lett volna más megoldás az ember bajára? Csak úgy lehet elkerülni a találgatásokat Isten emberré lételéről – figyelmeztet Kálvin –, ha Pállal együtt mi sem tudunk másról, csak Krisztusról, a megfeszítettről (1Kor 2,2). Aki a megváltás felől nézi a karácsonyi örömhírt, megértheti: nincs más közbenjáró, aki az embert Isten előtt képviselhetné. Jézus valóságos emberként a helyünkre állt, hogy elhordozza a nekünk járó ítéletet, valóságos Istenként pedig véghez vitte megváltásunkat, mert képes volt legyőzni a halált. Megtörtént a nagy csere: Krisztus a helyettesünk lett. Magára vette, ami a miénk, és nekünk adta, ami az övé: nemcsak azért, hogy bűnbocsánatot szerezzen számunkra, hanem azért is, hogy ember fiából Isten fiaivá, a gyehenna örököseiből a mennyország örököseivé legyünk. Sokkal nagyobb ez az ajándék, mint a szóbeli megbocsátás. Nincs jobb megoldás, nincs nagyobb gazdagság, mint a Krisztusban kapott megváltás.

Miért lett Isten emberré? Azért, hogy közbenjárónk legyen. Még tömörebben fogalmazva: értünk lett emberré. Az angyalok éneke békességet hirdet a földön és jóakaratot az embereknek, mégsem válik hasznára ez az örömhír annak, akit nem ragad meg Isten szeretete, nem siet a betlehemi jászolhoz, és nem borul le az emberré lett Úr előtt. A töredelmes szív azonban elismeri, hogy Jézusra van szüksége, és Kálvinnal együtt megvallja: „Azért vette magára a testünket, hogy értünk megüresítse önmagát. Azért száműzték egy istállóba, fektették a jászolba, s azért nem fogadták be az emberek közötti szálláson, hogy számunkra a menny megnyíljon – nem úgy, mint ideiglenes szállás, hanem mint örök otthon és örökség, ahol majd úgy fogadnak bennünket az angyalok, mint az ő lakótársait." (Lk 2,7 alapján)

Czentnár Simon

A szerző a Károli Gáspár Református Egyetem Hittudományi Doktori Iskolájának doktoranduszhallgatója. Az írás megjelent a Reformátusok Lapjában.

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at partizaninfo@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Photo - Közbizalom nélkül, amihez valami morál se ártana, jön az egy egy ellen és a mindenki mindenki ellen, hát nem éppen gárdista mentalitás. :3 Anarchiában már pénzed i

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Közbizalom nélkül, amihez valami morál se ártana, jön az egy egy ellen és a mindenki mindenki ellen, hát nem éppen gárdista mentalitás.

Anarchiában már pénzed is hiába van, még azzal se garantáltan bebiztosított az életed, hiszen virágzik a csalás.

Fabiny Tamás: Ne higgyük el, hogy Jézust ki lehet szorítani a világból!

Ne higgyük el, hogy Jézust ki lehet szorítani a világból, hogy bármi hatalmasabb, mint ő – mondta Fabiny Tamás, a Magyarországi Evangélikus Egyház elnök-püspöke karácsony első napján a budavári evangélikus templomban tartott ünnepi istentiszteleten.

Az evangélikus püspök prédikációjában arról beszélt: a betlehemi jászolban fekvő Jézus látszólag kicsi, és a mai világban is sokszor parányinak és jelentéktelennek tartják. Valójában azonban Jézus mindennél nagyobb, ő a világ ura. „Ne higgyük el, hogy Jézusnál bármi erősebb vagy hatalmasabb, és ne higgyük el, hogy büntetlenül vissza lehet élni a földi hatalommal. Mert a történelem végén majd visszatér Jézus az „apokalipszis fehér lovasaként", mint a „királyok királya és az uraknak ura" – mondta.

„Ennek a Jézusnak a védettségében legyen áldott ünnepünk, ahol magunk is észrevesszük a kicsiket, a rászorulókat, az esendőket, és lehajolunk hozzájuk"

– fogalmazott Fabiny Tamás.

Kitért arra: a Banksy álnéven ismert brit művész idén karácsony előtt szokatlan Szent Család-ábrázolást állított ki Betlehemben. A képen Mária, József és a kisded egy lövedékkel átlyukasztott betonfal előtt látható. A golyó ütötte lyuk csillagot formáz, ha pedig figyelmesen nézi valaki, felsejlik a golyónyomban a kereszt is. Hozzátette: Betlehemben ma fallal kell védeni egymástól az embereket, mert az erőszak, a politika az emberek mindennapjaiba is beférkőzik. E fal árnyékában Jézus kicsinek látszik, valójában azonban minden ember alkotta falnál hatalmasabb.

A Jelenések könyvének egy szakaszát magyarázva szólt arról, hogy Jézus e bibliai könyv szerzőjének látomásában lovasként, harcosként jelenik meg véráztatta ruhában. Az ő ruhájára azonban nem mások vére fröccsent, mint a harcosokéra általában, hiszen ő maga ontotta vérét másokért.

A betlehemi Jézus sorsát folytatják mindazok, akiket a hitük miatt üldöznek, akiknek miatta ontják vérüket

– tette hozzá Fabiny Tamás.

https://felvidek.ma/…/fabiny-tamas-ne-higgyuk-el-hogy-jezu…/

You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at partizaninfo@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: 3 féle ember van : Jézus-elfogadó, Jézus iránt közömbös, és akik ma is ugyanúgy megölnék.A momentumosok és más hasonlók az utóbbiak. Ne higgyük hogy jót akarnak, amit hall

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs
A mi keresztünk – a ti menórátok

Amikor a népnyelv Budapestet Judapestnek szokta nevezni, igazából túlságosan messze nem jár az igazságtól. Magyarországon még Európához és az ország lakosságához képest is felülreprezentált számban élnek zsidók, ez pedig fővárosunkra fokozottan igaz. Ennek miértjéről persze akár éveket is beszélgethetnénk, de még csak túlságosan nyitott szemmel sem kell járni ahhoz, hogy az előbbi állítás bizonyítást nyerjen. Ez persze önmagában azt is jelenti, hogy a frekventált területek a „hangulathoz" illő politikai vezetést kapnak.

Az elmúlt napok egyik sarkalatos belpolitikai eseménye a Mi Hazánk Mozgalom Nyugati téren állítandó adventi keresztje és a keresztállításon való Soproni Tamás-féle liberális hiszti volt. A Momentum fegyverarzenálja nem túlságosan bővült a SZDSZ-es évekhez képest, még mindig a „náci" szó mögött húzódik minden gondolatuk. Lehet, hogy hiányoznak nekik a '44-es régi idők. Viccet félretéve, a hanukázásnak persze volt hely a Nyugati téren, az nem sértette senki érzékenységét (az enyémet mondjuk igen), s persze ott volt a főváros „elitjének" apraja-nagyja (nyilván fontos dolog elmenni a valódi urak eseményeire, ha továbbra is a mézes bödön közelében kívánnak maradni). A csődület olyannyira jól sikerült, hogy nemsokára rá – bizonyára néhány toleráns balliberális – meg is rongálta a Mi Hazánk által felállított kettőskeresztet, mert azt ugye szabad. Fordított esetben nyilván az összes fővárosi nyomozó a menórarongálókat kutatná éjt nappallá téve.

Ha ez eddig nem lett volna elég tömény információ, akkor megspékelem a dolgot még a Budai Várnegyedben éktelenkedő menórával is, amelyet szintén az országhódítók raktak a nyakunkra. A Budai Vár egyik legrégebbi politikai és kulturális központja keresztény országunknak, így az itt való hanukázást mindenekelőtt jelképes üzenetnek is tekinthetjük a leigázott nemzet felé. V. Naszály Márta újdonsült párbeszédes polgármester bizonyára szíves-örömest látta vendégül a megjelent zsidókat.

Hírdetés

Nos, nagyjából így néz ki az elmúlt két hét térképe. Elég messze vagyunk attól a bizonyos „erős, keresztény ország" képétől, amit a kormánypártok mindenáron igyekeznek az emberek agyába sulykolni. „A keresztény és zsidó kultúra megfér egymás mellett" – hallanánk rögtön a választ egy-egy eltévelyedett fidesztestől, kereszténydemokratától. Nos, rajtuk kívül ezt valószínűleg senki nem hiszi el, sem a balliberálisok, sem pedig a radikális jobboldal. A második logikai bukfenc pedig ott következik be, amikor valaki „agresszív szélsőjobboldalról" papol, amikor ezúttal is keresztet, és nem menórát rongáltak. Nem hiába mondjuk, hogy annak idején a numerus clausus sem a zsidóság elleni támadás volt, hanem épp ellenkezőleg, a keresztény magyarság védekezése az agresszív térhódítás ellen. A különbség csak az, hogy az akkori önvédelem jobbára teljesen hiányzik már a 21. század Magyarországán, ez pedig törvényszerűen eredményezte a másik oldal kontroll nélküli megerősödését. Persze vannak olyanok is, akik némi érvényesülés reményében önként hajtják fejüket az igába, hiába tartoztak régen – szigorúan csak elvileg – a „nemzeti táborba". Ilyen például a jobbikos (értsd: szivárvány-ellenzéki) Bereczki Miklós is, aki jelenleg a szebb napokat látott párt önkormányzati képviselőjeként rontja a levegőt Soroksáron. Tette ezt – gondolom – teljesen önszántából, feltételezhetően legalábbis nem volt a pártvezetésnek erre irányuló kötelezése. Habár, ki tudja már manapság.

2019 Magyarországán egyáltalán nincs könnyű helyzetben az, aki nemzeti függetlenséget, valódi jobboldali irányváltást vizionál. Márpedig az ember, különösen év vége felé közeledve, még inkább hajlamos arra, hogy egyrészt számvetést végezzen az elmúlt esztendőről, valamint terveket, célokat tűzzön ki a jövőre nézve. Korántsem állítható, hogy Magyarország most éli történelmének delelőjét, de mindennek megvan a maga szépsége. Például, hogy mi is tehetünk és cselekedhetünk a szebb jövő reményében, s aki már egy fűszálat is hajlandó keresztbe tenni a jó ügy érdekében, az már többet tett, mint aki csak szemléli a vészjósló eseményeket. A véget nem érő hanukázás és menóra-tenger ellenére ott áll a Nyugati téren az a bizonyos adventi kettőskereszt is, ha más nem, akkor ez bizonyosan reménysugarat szolgáltat számunkra.

Ezúton kívánok minden kedves olvasónknak áldott karácsonyt egy, a halhatatlan Fiala Ferenctől származó idézettel. Örökérvényű gondolatok ezek, amelyek messze túlmutatnak korunk tökéletlenségén. Gondolkozzunk el rajta pihenés közben!

Alig öt évtizede, hogy amikor az óceán vizein elsüllyedt a Titanic és vagy kétezer embert rántott magával a hullámsírba — évekig gyászolta a világ a szomorú eseményt. És ma? Lezuhan egy repülőgép, elpusztul pár száz ember: rövid újsághír. — Vietnámban a Kissinger—Ge Duc-féle Nobel-díjjal kitüntetett békeakció óta több mint százezer ember gyilkolta le egymást: kissé hosszabb elmélkedés a sokkal több elmélkedést kívánó német-angol futballmeccs előtt. Valahogyan úgy látszik, meghalt az Ember és mechanizált civilizációnkat már nem is olajjal és szénnel, de magával az Emberrel etetik. Az emberrel, akinek felmagasztosult, Istenné lett ideálja ott nyugszik a betlehemi istálló jászlában, hogy majd 33 évvel később mégegyszer felfeszíttesse magát az emberiségért, amely rövid két ezredév alatt könnyelműen eltékozolta az általa ajándékozott isteni fényt.
Fiala Ferenc

Ábrahám Barnabás – Kuruc.info


Forrás:kuruc.info
Tovább a cikkre »
You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at partizaninfo@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: „A szabadság és a diktatúra összecsapása zajlik. Ha a szabadság védelmezői vagyunk, nem lehetünk lusták, és nem szabad félnünk – magyarázta. – Ha a gazdasági diktatúra egy

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs
„A szabadság és a diktatúra összecsapása zajlik. Ha a szabadság védelmezői vagyunk, nem lehetünk lusták, és nem szabad félnünk – magyarázta. – Ha a gazdasági diktatúra egyesül az iszlám fanatizmussal, akkor gyermekeinknek hagyatéka az éhezés, szegénység és a kilátástalanság lesz. Tisztában kell lennünk azzal, hogy kik az ellenfeleink." A párt vezére kemény szavakat intézett az olasz papokhoz is: „Az a plébános, aki a ramadán rendelkezésére bocsátja templomát, nem a saját hite és vallása iránt tiszteletlen, hanem bűncselekményt követ el gyermekeink jövője ellen. Nem engedhetünk teret azoknak, akik karddal akarják meghódítani a világot."

„A nyugati kereszténység utolsó esélye vagyunk" - Nemzeti.net

Nem engedhetünk teret azoknak, akik karddal akarják meghódítani a világot – mondta a Liga milánói kongresszusán Matteo Salvini volt olasz belügyminiszter. A bevándorláspolitikáról, az iszlamizáció veszélyeiről és a keresztény Európa védelméről is beszélt
You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at partizaninfo@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Untitled

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs

Untitled

by fbrss.com on Tuesday 24 December 2019 07:33 PM UTC+00
Áldott karácsonyt!

Áldott, békés karácsonyt kívánok önöknek!
You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at partizaninfo@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Photo - Engem látsz ott, Teremtődet

Néha olyan jó lenne, ha úgy rendelhetnénk meg az életünket, mint egy vendéglőben az ételt, vagy mint egy svédasztalos vacsoránál

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs


Engem látsz ott, Teremtődet

Néha olyan jó lenne, ha úgy rendelhetnénk meg az életünket, mint egy vendéglőben az ételt, vagy mint egy svédasztalos vacsoránál, összeválogatva: csak abból kérek, ami ízlik és amit megkívánok.

Egy kis egészség, egy gyönyörű, ügyes feleség vagy férj, egy lány meg egy fiú, hogy meglegyen a „kollekció", valamennyi anyagi tartalék, évente családi utazás valamelyik tengerhez, meg egy kis házikó egy nyugodt helyen a nyugdíjas évekre…

Sajnos nincs ilyen vendéglő, és nincs ilyen svédasztal. Az élet gyakran elég nagy kotyvalékot tálal elénk, érnek meglepetések.

Nem mindig – vagy többnyire nem – úgy alakulnak a dolgaink, ahogy elterveztük; néha túl csípős, máskor meg sótlannak érezzük. Nagyon ritkán olyan „finom", amilyennek szeretnénk. Ilyenkor könnyen oda a békességünk.

Jézus útja ebbe a világba sem volt éppen ideális és „finom".

Max Lucadót idézem:

Leszállt a trónról, levette dicsőségének köntösét, és bőrbe csomagolta magát: pigmentált emberi bőrbe. A világ világossága belépett egy sötét, nedves méhbe. Akit angyalok dicsőítettek, beágyazódott egy szolgálólány méhébe, egy hideg éjszakán született meg, és a tehenek szalmáján aludt. Mária nem tudta, hogy tejet adjon neki vagy hódolatot, hát mindkettővel szolgált – végtére is a gyermek, amennyire ő fel tudta ismerni, éhes és szent volt. József nem tudta, hogy fiának vagy atyjának szólítsa. De végül Jézusnak nevezte, hiszen ezt mondta az angyal, és mivel halvány fogalma sem volt arról, hogyan nevezzen egy olyan Istent, akit a karjában tud ringatni."

Lucado így folytatja: „Nem gondolod, hogy forgott a fejük, és azon tűnődtek: ,Mit művelsz, Isten?' Vagy másként fogalmazva: ,Mit keresel te itt a földön, Isten?' ,Rávehet-e valami, hogy ne szeresselek?' – kérdezi Isten. ,Azon tűnődsz, meddig ér el, meddig tart a szeretetem? A választ megtalálod a sziklás hegyen álló szálkás kereszten. Engem látsz ott, Teremtődet, Istenedet… ennyire szeretlek téged.'"

„…az én békességemet adom nektek." (Jn 14,27) A színes-szagos, gyakran erőltetett karácsonyi békességpótlékaink közé Jézus valami másfajta békességet hoz. Előbbihez a „finom" kell, ami ízlik, amit szeretünk és amit ideálisnak képzelünk. Ám ezek hatása úgy múlik el, mint a fájdalomcsillapítóé.

A mennyből jövő békesség más. A jézusi többlet, a mennyei ajándék abban áll, hogy elhisszük: ami minket ér, az nem véletlen, és ami életünk tányérjára rákerül, abban felfedezhetjük és elfogadhatjuk az értünk emberré lett Isten szerető és megváltó akaratát.

Biciklis kirándulást szerveztek az iskolában a gyerekeknek, szülőkként mi is elővettük a háromkerekű riksánkat. Én autóval szállítottam a többi felszerelést, a feleségem ragaszkodott hozzá, hogy ő tekerje, szállítva a hátsó sorban ülő 3 gyereket is. Mondanom sem kell, a felkészülés hiánya és a gyerekek adta jelentős többletsúly miatt hamar elfáradt. Ekkor az egyik szülő, aki gyakorlottabb biciklis volt, mellé hajtott, és egyik kezével megfogva a riksát segített, tolta. Ilyen „nem úgy" békességet hoz Jézus. Nem feltétlenül lesz könnyebb a teher, az ellenszél sem mindig gyengül, de számolhatunk Azzal, Aki gyakorlottabb, Aki erősebb, Aki mellénk áll, és segít azt húzni vagy cipelni.

Abban lehet békességünk, hogy akármilyen helyzetben vagyunk is, akármit teszünk vagy nem teszünk, akárhogyan is érzünk Isten, önmagunk vagy mások iránt, Ő itt van velünk, és olyan békességgel kínál meg, ami a piros betűs napokon túl is betölt.

„Békességet hagyok nektek, az én békességemet adom nektek, de nem úgy adom nektek, ahogyan a világ adja. Ne nyugtalankodjék a ti szívetek, ne is csüggedjen!" (Jn 14,27)

Kiss Miklós, örösi református lelkipásztor

Megjelent a Magyar7 2019/51-52. számában.
You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at partizaninfo@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: 3 féle ember van : Jézus-elfogadó, Jézus iránt közömbös, és akik ma is ugyanúgy megölnék.

A momentumosok és más hasonlók az utóbbiak. Ne higgyük hogy jót akarnak, a

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs
3 féle ember van : Jézus-elfogadó, Jézus iránt közömbös, és akik ma is ugyanúgy megölnék.

A momentumosok és más hasonlók az utóbbiak. Ne higgyük hogy jót akarnak, amit hallani akarunk azt adják, profi marketing fogásokkal, elvégre már külön tudomány az "üzenetek" megtalálása, megfogalmazása, terjesztése... a gyakorlatban viszont a liberálisoktól nem érvényesül az "élni, és élni hagyni" elve. SEM.

A mi keresztünk - a ti menórátok - Nemzeti.net

Amikor a népnyelv Budapestet Judapestnek szokta nevezni, igazából túlságosan messze nem jár az igazságtól. Magyarországon még Európához és az ország lakosságához képest is felülreprezentált számban élnek zsidók, ez pedig fővárosunkra fokozottan igaz. Ennek
You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at partizaninfo@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Ezek szerint nem volt más megoldás, aki itt van mindenkinek itt a helye ebben az életben. Nem egyszer élünk, de viszont MOST. :) persze én gnosztikus eretnek szemszögből

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs
Ezek szerint nem volt más megoldás, aki itt van mindenkinek itt a helye ebben az életben. Nem egyszer élünk, de viszont MOST. :) persze én gnosztikus eretnek szemszögből nézem, de érdekes ez a refis vallásfilozófia :)

Reformatus.hu | Miért lett Isten emberré – Kálvin szerint?

Kálvin János így foglalja össze a karácsonyi örömhírt: azért lett Isten emberré, hogy közbenjárónk legyen. A közbenjáró feladatát ma is ismerjük: ő az, akinek bejárása van oda, ahova mi magunktól nem mehetnénk, aki a nevünkben elintézi a megoldatlan ügyünket.
You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at partizaninfo@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Karácsony, Húsvét (körmenetet csak katolikusok tartanak), Pünkösd (Csíksomlyói bucsú), és augusztus 20 (Szent Jobb körmenet). alkalmával érdemes legalább passzívan jelen l

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs
Karácsony, Húsvét (körmenetet csak katolikusok tartanak), Pünkösd (Csíksomlyói bucsú), és augusztus 20 (Szent Jobb körmenet). alkalmával érdemes legalább passzívan jelen lenni. Ha nem érünk rá, akkor meg a közvetítést nézni, hallgatni...

Éjféli szentmisék egyházmegyéinkben - Nemzeti.net

A püspöki székhelyeken a főpásztorok által karácsony éjjelén bemutatott szentmisékről készült összefoglalókat olvashatják az alábbiakban.Esztergom-Budapesti FőegyházmegyeErdő Péter bíboros, prímás a budapesti Szent István-bazilikában mutatott be szentmisét
You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at partizaninfo@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: S Prohászka Ottokár püspökünktől tudjuk, „idealizmus nélkül az élet nem ér semmit”. Gondolatiságának jegyében szeretnék ezúton is áldott karácsonyt kívánni portálunk minde

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs
S Prohászka Ottokár püspökünktől tudjuk, „idealizmus nélkül az élet nem ér semmit". Gondolatiságának jegyében szeretnék ezúton is áldott karácsonyt kívánni portálunk minden olvasójának, és az egy és oszthatatlan magyar nemzet számára, a szebb és boldogabb jövő reményében!

Kivégezni Istent - Nemzeti.net

Emlékszem, mikor első alkalommal olvastam a történetet, hogy annak idején a Szovjetunióban komplett bírósági tárgyalást rendeztek meg Isten kivégzésének, keveredett bennem a döbbenet és a humor érzése. Ez utóbbi nyilván nem igényel kifejtést, előbbi viszont
You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at partizaninfo@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.

FB-RSS feed for Kiss Balázs: Photo - Közbizalom nélkül, amihez valami morál se ártana, jön az egy egy ellen és a mindenki mindenki ellen, hát nem éppen gárdista mentalitás. :3

Anarchiában már

FB-RSS feed for Kiss Balázs

FB-RSS feed for Kiss Balázs


Közbizalom nélkül, amihez valami morál se ártana, jön az egy egy ellen és a mindenki mindenki ellen, hát nem éppen gárdista mentalitás. :3

Anarchiában már pénzed is hiába van, még azzal se garantáltan bebiztosított az életed, hiszen virágzik a csalás.

Fabiny Tamás: Ne higgyük el, hogy Jézust ki lehet szorítani a világból!

Ne higgyük el, hogy Jézust ki lehet szorítani a világból, hogy bármi hatalmasabb, mint ő – mondta Fabiny Tamás, a Magyarországi Evangélikus Egyház elnök-püspöke karácsony első napján a budavári evangélikus templomban tartott ünnepi istentiszteleten.

Az evangélikus püspök prédikációjában arról beszélt: a betlehemi jászolban fekvő Jézus látszólag kicsi, és a mai világban is sokszor parányinak és jelentéktelennek tartják. Valójában azonban Jézus mindennél nagyobb, ő a világ ura. „Ne higgyük el, hogy Jézusnál bármi erősebb vagy hatalmasabb, és ne higgyük el, hogy büntetlenül vissza lehet élni a földi hatalommal. Mert a történelem végén majd visszatér Jézus az „apokalipszis fehér lovasaként", mint a „királyok királya és az uraknak ura" – mondta.

„Ennek a Jézusnak a védettségében legyen áldott ünnepünk, ahol magunk is észrevesszük a kicsiket, a rászorulókat, az esendőket, és lehajolunk hozzájuk"

– fogalmazott Fabiny Tamás.

Kitért arra: a Banksy álnéven ismert brit művész idén karácsony előtt szokatlan Szent Család-ábrázolást állított ki Betlehemben. A képen Mária, József és a kisded egy lövedékkel átlyukasztott betonfal előtt látható. A golyó ütötte lyuk csillagot formáz, ha pedig figyelmesen nézi valaki, felsejlik a golyónyomban a kereszt is. Hozzátette: Betlehemben ma fallal kell védeni egymástól az embereket, mert az erőszak, a politika az emberek mindennapjaiba is beférkőzik. E fal árnyékában Jézus kicsinek látszik, valójában azonban minden ember alkotta falnál hatalmasabb.

A Jelenések könyvének egy szakaszát magyarázva szólt arról, hogy Jézus e bibliai könyv szerzőjének látomásában lovasként, harcosként jelenik meg véráztatta ruhában. Az ő ruhájára azonban nem mások vére fröccsent, mint a harcosokéra általában, hiszen ő maga ontotta vérét másokért.

A betlehemi Jézus sorsát folytatják mindazok, akiket a hitük miatt üldöznek, akiknek miatta ontják vérüket

– tette hozzá Fabiny Tamás.

https://felvidek.ma/2019/12/fabiny-tamas-ne-higgyuk-el-hogy-jezust-ki-lehet-szoritani-a-vilagbol/
You received this email because you set up a subscription at Feedrabbit. This email was sent to you at partizaninfo@gmail.com. Unsubscribe or change your subscription.