Korántsem dÅ'lhetünk hátra elégedetten, a tökéletesség még odébb van, ha ugyan elérhetÅ' egyáltalán. De mindenképpen örömhÃr, hogy az irodalomtanÃtásba bekerültek olyan megkerülhetetlen óriások, mint Herczeg Ferenc, NyirÅ' József, Wass Albert; a czegei gróf Adjátok vissza a hegyeimet! cÃmű nagyszerű, erÅ's érzelmeket keltÅ' regénye éppenséggel kötelezÅ' olvasmánnyá vált. Jó hÃr az is, hogy már nem erÅ'ltetik a kevésbé jelentÅ's, a rendszerváltozás évtizedeiben nem művészeti értékük, hanem ideológiai elkötelezettségük miatt futtatott olyan kortárs szerzÅ'ket, mint például Esterházy Péter. A XX. század második felének magyar drámairodalma ugyanakkor nem kap elég hangsúlyt, noha Szakonyi Károly vagy Csurka István maradandó alkotásokkal gazdagÃtotta irodalmunkat. Az új Nemzeti alaptanterv deklarálja, hogy az irodalom- és a történelemoktatás középpontjában a magyarság áll. âA NAT a köznevelés szemléleti alapjainak meghatározásával kiegészÃti a gyermekek, tanulók családban megvalósuló nevelését, erÅ'sÃti ezzel a hazához és a nemzet történelméhez való kötÅ'dést, a generációk közötti kapcsolatot, a közös kulturális gyökereket, az anyanyelv használatát. Ãgy rögzÃti azt a minden magyar emberben közös tudást, amely megalapozza a nemzeti identitástâ, áll a dokumentum fÅ' céljainak meghatározásában. âA Kárpát-medencei magyarság kultúrájának, nemzeti identitásának egyik legfontosabb alapja az anyanyelve és az ezen a nyelven megszólaló irodalma. (â¦) A magyar nyelv és irodalom tantárgyak kiemelten fontos területei a nemzeti öntudatra, önazonosságtudatra nevelésnek. Nyelvünk, közös történelmünk, keresztény alapú vallási és művészeti hagyományaink összekötnek bennünket: korokat, alkotókat, befogadókat és műveket. Egy kulturális hagyományhoz tartozunk, egy nemzet vagyunkâ, olvasható a Nemzeti Alaptantervben. Ãs tovább: âa történelmi ismeretek egyfelÅ'l megalapozzák a történelmi műveltséget, amely a tanulót hozzásegÃti nemzeti identitása erÅ'sÃtéséhez, valamint ahhoz, hogy azonosulni tudjon kultúránk alapértékeivel (â¦) a történelem tantárgy tantervének középpontjában a magyar nemzet és Magyarország története áll. Ez a témák arányán, az egyes témák részletezettségén túl abban is megmutatkozik, hogy több általános európai jelenség is konkrét magyar példákon keresztül kerül bemutatásra. Ennek révén a tanuló a magyar történelmi jelenségeket elsÅ'sorban nem általános modellek alapján, hanem a konkrét történelmi helyzet jellegzetességeit figyelembe véve tanulmányozhatja. Ez a megközelÃtés hozzásegÃti a tanulót, hogy megértse és méltányolja a magyarság, a magyar nemzet, illetve Magyarország sajátos helyzetébÅ'l adódó jelenségeket és folyamatokat, Ãgy alakulhat ki benne a tényeken alapuló reális és pozitÃv nemzettudat. (â¦) A történelemtanulás célja, hogy a tanuló: 1. alapvetÅ' ismereteket szerezzen a magyarság, a magyar nemzet és Magyarország, az európai civilizáció, valamint az emberiség múltjáról; 2. a megszerzett ismeretek által erÅ's, határozott magyar identitással rendelkezzen, és Ãgy a magyarságot egyszerre tekintse a történelem során kialakult emberi közösségnek, valamint természetes vonatkoztatási pontnak; 3. elsajátÃtsa a közös kulturális kód leglényegesebb elemeit (szimbólumok, történelmi személyek, történetek, fogalmak, alkotások).â Ãsszességében tehát elmondható, hogy az új Nemzeti alaptanterv magyarságközpontú, nemzetelvű, nem pusztán tényeket akar közölni, hanem felismeri és vállalja a közoktatás egyik legfontosabb küldetését, a nevelést. EbbÅ'l kifolyólag a nemzeti öntudat és minden magyar érték engesztelhetetlen ellenségei megjelenése pillanatában dühödt hiénavonÃtással vetették rá magukat az új Nemzeti alaptantervre. A magát Magyartanárok Egyesületének nevezÅ', az SZDSZ-es posztmodern âirodalmatâ hozsannázó, Arató László nevű balliberális politikai agitátor által vezetett szervezet például elsiratja az eddig uralkodó hazafiatlanságot: âaz irodalom tananyag kitüntetett eleme az üldözött magyarság koncepciója, a Trianon fölötti gyász hangsúlyozása és a határon túli magyarsággal való egység deklarálása. Nem tagadva e történelmi trauma miatt érzett fájdalom jogosságát, illetve a magyar irodalom államhatárokon túllépÅ' jellegét, úgy véljük, ezt a fájdalmat az irodalomtörténet vezérgondolatává tenni mélyen irodalomellenes gesztus.â Ãgy tűnik, a nemzetellenes hálózat aknamunkásai ezúttal elfelejtettek egymással egyeztetni, a Történelemtanáron Egylete fedÅ'nevű balliberális harci kommandó elnöke, az egykor a Soros AlapÃtvány társadalomismereti szakkuratóriumának tagjaként ténykedÅ' Miklósi László ugyanis ekképp sivalkodott a hvg.hu nevű szélsÅ'séges internetes portálon: âAz anyag tendenciózusan torzÃt, az Ãrpád-korból például csak a gyÅ'ztes harcok és csaták ismertetését Ãrja elÅ' (â¦) Ez az erÅ'teljesen nacionalista NAT a magyarokat erÅ'sként, hÅ'sként, pozitÃv szereplÅ'ként kÃvánja láttatni.â Magyarra fordÃtva mindez azt jelenti, hogy Arató ideológus kiirtaná az irodalomtanÃtásból az egyetemes magyarság gondolatát, Miklósi ideológus pedig csak a vesztes csaták tanÃtását és a magyarság gyengének, vesztesnek ábrázolását tűrné el. Vagyis ezek a balliberális aktivisták nyÃltan kimondják, hogy számukra nemkÃvánatos a büszkeség, az öntudat, a helyes önismeret. Egészséges önbizalom helyett szűkölÅ', öngyűlölÅ', kultúráját, múltját, identitását megtagadó, azt lehetÅ'ség szerint nem is ismerÅ', atomizált magyarságot akarnak látni. Miklósi egylete âszakmaiâ szervezetként is deklarálta például, hogy elutasÃtják a történelemtanÃtás fÅ' céljaként a nemzeti identitás megszilárdÃtását megjelölni. Felháborodva utasÃtják el továbbá a normakövetÅ' magatartás és a társadalmi felelÅ'sségvállalás megalapozását, és károsnak nevezik a tényeken alapuló reális és pozitÃv nemzettudat kialakÃtását, ehelyett a kritikus értékelés mellett kardoskodnak. A Történelemtanárok Egyletének álcázott balliberális politikai szervezet tiltakozik továbbá az ellen, hogy az Ãllampolgári ismeretek tematika a hazafias érzés kialakÃtását, az alapvetÅ' honvédelmi ismeretek elsajátÃtását célozza. âIndokolatlannak és elfogadhatatlannak tarjuk a honvédelemnek a rendszerváltás óta minden korábbinál erÅ'teljesebb megjelenését, prioritásként való kiemelését, számos tantárgyban hangsúlyos megjelenÃtését.â Mindez magyarul, egyszerűen azt jelenti, hogy a magyarellenes lélekrablók kicsavarodni érzik karmaikból a tudatformálás egy fontos területét. Ez bizony örömhÃr. Kétségünk ne legyen, hogy az új Nemzeti alaptantervet továbbra is szervezett, összehangolt, bár hazug érvelésében az egyes szereplÅ'k személyes gyűlölete által idÅ'nként ellentmondásba keveredÅ' támadások fogják érni. Ez feltétlenül jó, mert a sakálhad ilyenkor leveti álarcát, nem bÃrván uralkodni habzó magyargyűlöletén, megmutatva legbensÅ' lényegét. Ez pedig jótékonyan edzi a nemzet közösségi immunrendszerét.
|