Súlyos, székelyellenes nyilatkozatot adott ki Jakubinyi György nyugalmazott gyulafehérvári érsek, a gyergyóditrói segédlelkész és a ditrói székelyek ellen â" Bukarest és Bergoglio szellemiségében. TudvalevÅ', hogy egy gyergyóditrói vállalkozó, a krisztusi tanÃtásokat sutba dobva, éhbérért és minden emberséget mellÅ'zve foglalkoztatta dolgozóit, mint ez a szombati falugyűlésen elhangzott a korábban e pékségben dolgozók szájából. Például, ha egy dolgozó kimerültsége okán (napi 24-26 órai munka után) elájult, azt kivitték az utcára, és onnan szedte föl a mentÅ'autó⦠A vállalkozó â" nem lévén már helyi munkavállaló, aki e rabszolgatartó üzemében dolgozott volna â", migránsokat hozott a faluba. Történetesen, két sri lankait, amiért a helyi segédlelkész, a falu lakosságával együtt tiltakozott a lépés ellen. Többek között kifogásolták, hogy nem saját morálján változtatott a vállalkozó, hanem bevándorlókat alkalmaz, ami jogos félelmeket kelt minden normális emberben, látva és tudva a nyugat-európai helyzetet. E félelmeknek is hangot adtak Gyergyóditróban a jelzett február elsejei gyűlésen. Mivel a lakosság katolikus, a segédlelkész is csatlakozott népéhez, hiszen a papnak az a kötelessége, hogy népe érdekeit védje, azok mellett kiálljon. âBÃró Károly helyszÃni beszámolók szerint kijelentette: a falubeliek félelme egy 1986-ban a székely és a roma lakosság között történt, egy halálos áldozatot követelÅ' konfliktusra vezethetÅ' vissza, az emberek, szerinte, emiatt tartanak az idegenektÅ'l. âA mi kérésünk az, hogy adják vissza a biztonságunkat, amiben eddig éltünk, hogy ne kelljen féljünk attól, hogy mi fog történni. Nem kettejüktÅ'l (a két vendégmunkástól â" szerk. megj.) félünk, hanem attól, hogy veszélyben a biztonságunkâ â" közölte a gyergyóditrói segédlelkész az Agerpres hÃrügynökség szerintâ (Krónika cÃmű erdélyi lap) A segédlelkész kiállását és gyűlölködÅ'nek nem nevezhetÅ' megszólalását Gyulafehérvár nemrégiben nyugdÃjba vonult, de Tamás József segédpüspököt nyugdÃjazása miatt a Székelyföldön helyettesÃtÅ' volt érsek egy, számunkra érthetetlen és ostoba megnyilvánulásával honorálta. A sajtóközlemény azonban teret adott a bukaresti nacionalista román sajtónak, amely médiumok közül az Adevarul vitte a pálmát. A lap egyenesen székely-magyar Ku-Klux Klánról Ãr, s komoly vádakkal illeti a segédlelkészt, valamint Orbán Viktort is belekeveri aljaskodó cikkébe. Diacionescu, a cikk Ãrója többek között arról Ãr, hogy âDitró az európai rasszizmus fekete térképe, és nem csak Ditró.â Nyilvánvaló utalás ez a mondata arra, hogy az erdélyi magyarság jelenÃti meg ma Romániában a rasszista politikát, amelyet a magyar sajtóból és magától a magyar miniszterelnöktÅ'l merÃt. A segédlelkészrÅ'l és az erdélyi katolikus egyházról Ãgy Ãr az Adevarul: âEz a rasszista viselkedés nem jellemzÅ' a katolikus egyházra, sem a magyar népességre Romániában. Ez egy rendhagyó eset, sokkoló, és egy fiatalember frusztrációjából ered, akit tévedésbÅ'l szenteltek pappá, és aki azt hiszi, hogy a középkorban él. Nem a ditrói székelyek vannak a középkorban, hanem ez a szegény pap nevelkedett a fajgyűlölet ideológiájában. Annak a magyar generációnak a tagja, amely 1990. után az intolerancia és a gyűlölet ideológiájában nÅ'tt föl...â A cikkÃró a magyar politikusok gyűlöletkeltésének eredményeképpen értékeli a ditrói problémát. â(â¦) az Orbán-kormány gyűlölet-politikájának eredményeâ â" Ãrja Diaconescu. âA magyarországi média, amely tökéletesen kiszolgálja Orbán Viktor kormányát, beleplántálja a migránsok elleni gyűlöletet a magyarok lelkébe. Minél kevésbé tanult egy nép, annál hiszékenyebb a debilis politikusok hülyeségére, akik mindent megtesznek a szavazatokért. (â¦) A római katolikus papnak, nyugtatnia kellene az indulatokat és közvetÃtenie kéne a vitában, mert ez a hivatása.(â¦) A ditrói extrémisták éppen úgy viselkednek, mint az amerikai rasszista Ku Klux Klan szervezet. Még az hiányzik, hogy felgyújtsák az általuk terrorizáltak házait, mert az evidens, hogy a fenyegetések, amelyeket a migránsoknak szállást adók kaptak, nem légbÅ'l kapottak. Ez a ditrói Ku Klux Klan.(...) Vajon miért félnek a magyarok a fajok keveredésétÅ'l? Az egész magyar nép nem egyéb, mint a különbözÅ' fajok és népek keveredése. Kezdve azoktól, akik Ãzsia sztyeppéirÅ'l jöttek, aztán összekeveredtek a leigázott és kirabolt népekkel, mint a kunok, szlávok, románok és sokan mások, akiket az évszázadok során asszimiláltak.â A cikkÃró liberális kommenteket idéz, amelyekben még magyar liberálisok is elÃtélik a székelyeket és a papot, aki kötelességének és hivatásának megfelelÅ'en kiállt hÃvÅ' népe érdekeit védeni. Az kimaradt a cikkbÅ'l, hogy miért látjuk folyamatosan az állam ortodox pópáit minden magyarellenes román megmozduláson, s Å'k miért nem csillapÃtják a gyűlölködÅ'ket ahelyett, hogy lázÃtják a jámbor román hÃveket? S miért nem tér ki arra is e nacionalista és magyar-gyűlölÅ' újságÃró, hogy a románok még a választásokat megelÅ'zÅ'en is parancsba kapják pópáiktól, hogy kire szavazzanak⦠de nem is soroljuk a hamis állÃtások és rosszindulatú megjegyzések sorát, amellyel az Adevarul letette a garast mind Jakubinyi György, mind a Vatikán, mind Brüsszel, mind pedig Bukarest mellett.Ne felejtsük el, hogy az argentin katonai diktatúra alatt Bergoglio (ma Ferenc "pápa") két jezsuita rendtársát jelentette föl a hatóságoknál, akiket ezután letartóztattak és súlyosan megkÃnoztak. Az egyik feljelentett magyar volt... Inkább Jakubinyi nyugalmazott érsek magatartása elkeserÃtÅ', hiszen nem az embertelen vállalkozót â" aki székely (árnyékszékely) létére lehordta népét a román sajtóban, feddte meg â", nem a ditróiak jogos követelése mellé állt, nem a székelység sérelmeit sorolta fel, hozzátéve e legutóbbit is, hanem saját papját alázta porig, mert a segédlelkész azt tette, amit Jézus parancsolt neki⦠ami a hivatása és a kötelessége. Megszólalása pedig, mint fent olvasható, mindössze egy kérés volt azokhoz, akik e helyzetet hivatottak lennének megoldani. Jakubinyi nem csak papját, hanem ezzel székely katolikus népét is elárulta. Nem lázÃtott a segédlelkész, csak kért, mert tudja, látja és bÅ'rén érzi â" ma már még inkább! â", hogy a székely nép a mai világban elvész, ha drámai, elnyomott helyzetéhez még a migránsokat is közéjük telepÃtik. Ãs ez nem elmélet, hanem az államelnök és a Soros irányÃtotta román kormány valós elképzelése⦠Szomorú, ha egy fÅ'pap a székely nép ellenében azokat támogatja, akik az Å' népét is, és az európai kereszténységet, az emberi életeket veszélyeztetik. Ma csak két migráns, majd ha a vállalkozó úgy dönt, egy félfalunyit hoz be, és ehhez még európai, állami támogatást is kap⦠â" mint arról Diaconescu cikkében beszámol. Az árulás mindig tragikus, ám az elmúlt száz év megtapasztalása után még szörnyűbb, kivált, ha azt egy katolikus fÅ'pap követi el a rábÃzott székely hÃvek ellen. Ez történt ugyanis Márton Ãron hűséges katolikus székelyeivel, Márton Ãron harmadik utóda által⦠ Körmönfont támadás ez a székelység ellen, hiszen nem egy román településrÅ'l zavartak már el vendégmunkásnak álcázott migránsokat...
https://www.maszol.ro/index.php/tarsadalom/121719-kiderult-roman-telepulesekr-l-is-akartak-mar-el-zni-sri-lanka-i-vendegmunkasokat
( a fenti linket kijelölve és másolva olvashatja el!) Alább olvasható az Adevarul cikke és Jakubinyi György sajtóközleménye, amit nem véletlenül, román nyelven is közölt a romániai katolikus lap⦠ Bizakodva mondjuk el azonban ezerszer is... a könyörgést⦠âIstenünk, Te Ãron püspököt arra választottad ki, hogy igazságodnak Å're, az üldözötteknek védelmezÅ'je és népednek jó pásztora legyen. Add, hogy mielÅ'bb szentjeid között tisztelhessük, tanÃtása és példája világÃtó Jel legyen mindannyiunk számáraâ. Stoffán György
|