| Mi Hazánk: akinek kell az ingyen étkezés, a családi pótlék stb., attól joggal várja el a társadalom, hogy nevelje a gyermekét Pakusza Zoltán önkormányzati képviselÅ', a Mi Hazánk Mozgalom Borsod-Abaúj-Zemplén megyei elnökének közleménye: "Az elmúlt napokban sok minden szóba került a szegregáció, lemorzsolódás vitájában, kivétel a szülÅ'i háttér, illetve annak szinte teljes hiánya. Tizenöt évet tanÃtottam egy olyan szakiskolában, ahol a tanulóim nagy százaléka érkezett nehéz körülmények közül. Pontos rálátásom volt arra, hogy azokkal volt a legtöbb probléma, akikkel otthon nem foglalkoztak. Akiknek a szülei nem követelték meg a rendet, a leckét, a felszerelést. Csak példaként emlÃtem, volt olyan szülÅ'i értekezlet, ahol nem lehetett megválasztani a három fÅ's szülÅ'i munkaközösséget, mert nem jött el, csak két szülÅ'. Ki kell mondani, hogy az oktatás minÅ'sége nemcsak a rendszeren és az - egyébként ilyen tÃpusú iskolákban - erÅ'n felül teljesÃtÅ' tanárkollégákon múlik. Ha a szülÅ' és a szülÅ'i háttér nem partner, akkor nem lesz jelentÅ's javulás. Azt gondolom, bizonyos esetekben vizsgálni, és, ha szükséges, szankcionálni kell a szülÅ't, hiszen a gyermekvédelmi törvény egyértelműen fogalmaz, a gyermek érzelmi, értelmi, erkölcsi és testi fejlÅ'déséért a szülÅ' a felelÅ's. Tudomásul kell venni, hogy a gyermekvállalással a nevelés feladata is együtt jár, és azt nem lehet folyamatosan a társadalom vállára áthárÃtani. Aki igénybe veszi az ingyen étkezést az iskolában, a családi pótlékot és az egyéb kedvezményeket, attól joggal várja el a társadalom, hogy saját gyermekét az elvárások szerint nevelje. " | Mi Hazánk: akinek kell az ingyen étkezés, a családi pótlék stb., attól joggal várja el a társadalom, hogy nevelje a gyermekét
Pakusza Zoltán önkormányzati képviselÅ', a Mi Hazánk Mozgalom Borsod-Abaúj-Zemplén megyei elnökének közleménye:
"Az elmúlt napokban sok minden szóba került a szegregáció, lemorzsolódás vitájában, kivétel a szülÅ'i háttér, illetve annak szinte teljes hiánya. Tizenöt évet tanÃtottam egy olyan szakiskolában, ahol a tanulóim nagy százaléka érkezett nehéz körülmények közül. Pontos rálátásom volt arra, hogy azokkal volt a legtöbb probléma, akikkel otthon nem foglalkoztak. Akiknek a szülei nem követelték meg a rendet, a leckét, a felszerelést.
Csak példaként emlÃtem, volt olyan szülÅ'i értekezlet, ahol nem lehetett megválasztani a három fÅ's szülÅ'i munkaközösséget, mert nem jött el, csak két szülÅ'. Ki kell mondani, hogy az oktatás minÅ'sége nemcsak a rendszeren és az - egyébként ilyen tÃpusú iskolákban - erÅ'n felül teljesÃtÅ' tanárkollégákon múlik. Ha a szülÅ' és a szülÅ'i háttér nem partner, akkor nem lesz jelentÅ's javulás.
Azt gondolom, bizonyos esetekben vizsgálni, és, ha szükséges, szankcionálni kell a szülÅ't, hiszen a gyermekvédelmi törvény egyértelműen fogalmaz, a gyermek érzelmi, értelmi, erkölcsi és testi fejlÅ'déséért a szülÅ' a felelÅ's.
Tudomásul kell venni, hogy a gyermekvállalással a nevelés feladata is együtt jár, és azt nem lehet folyamatosan a társadalom vállára áthárÃtani. Aki igénybe veszi az ingyen étkezést az iskolában, a családi pótlékot és az egyéb kedvezményeket, attól joggal várja el a társadalom, hogy saját gyermekét az elvárások szerint nevelje. " | | | |